مقاله دیدگاههای دانشآموزان دبیرستانی شهرستان شهرکرد در مورد عوامل ترغیبکننده و بازدارنده مطالعه آزاد
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله دیدگاههای دانشآموزان دبیرستانی شهرستان شهرکرد در مورد عوامل ترغیبکننده و بازدارنده مطالعه آزاد دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله دیدگاههای دانشآموزان دبیرستانی شهرستان شهرکرد در مورد عوامل ترغیبکننده و بازدارنده مطالعه آزاد کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله دیدگاههای دانشآموزان دبیرستانی شهرستان شهرکرد در مورد عوامل ترغیبکننده و بازدارنده مطالعه آزاد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله دیدگاههای دانشآموزان دبیرستانی شهرستان شهرکرد در مورد عوامل ترغیبکننده و بازدارنده مطالعه آزاد :
تعداد صفحات :۲۷
هدف این پژوهش مقایسه دیدگاه دانشآموزان دبیرستانی شهرستان شهرکرد در مورد ارتباط عوامل بازدارنده و ترغیبکننده مطالعه آزاد با برخی متغییرهای جمعیتشناختی (جنسیت، پایه تحصیلی، و نواحی آموزش و پرورش) میباشد.
روش/ رویکرد پژوهش: روش پژوهش، از نوع توصیفی به شیوه علی یا پس از وقوع میباشد، نمونهگیری براساس جدول کرجسی و مورگان و با روش نمونهگیری چند مرحلهای انجام شده است. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامهای با ضریب پایانی ۷۵۵/۰ بوده است. جامعه آماری را دانشآموزان دبیرستانی اول تا سوم پنج منطقه (ناحیه۱، ناحیه۲، لاران، سامان، و بن) در شهرستان شهرکرد تشکیل میدهد.
یافتهها: کاربرد آزمونهای کااسکوئر، آزمون تی تک متغیره، آزمون تی مستقل، تحلیل واریانس، و پیگیری توکی نشان میدهد بین میزان مطالعه آزاد دانشآموزان دختر و پسر تفاوت معنیداری وجود دارد. نتایج آزمون پیگیری توکی نشان میدهد که اختلاف میانگین دیدگاه دختران و پسران درباره عوامل ترغیبکننده مطالعه (عوامل خانوادگی و وسایل ارتباطجمعی در نواحی مختلف و پایههای تحصیلی مختلف) معنیدار است.
نتیجهگیری: در مقایسه دیدگاه دختران و پسران دربارهعوامل بازدارنده مطالعه نقش بیحوصلگی بیش از حد متوسط؛ و کمبود وقت، دسترسی نداشتن به کتاب، گریزاز مطالعه، و قیمت گران کتاب در حد متوسط ارزیابی شده است. براساس نتایج آزمون پیگیری توکی در زمینه دسترسی نداشتن به کتاب، اختلاف بین میانگین پایههای دوم و سوم معنیدار میباشد. همچنین، در زمینه گریز از مطالعه اختلاف میانگین پایههای اول با دوم و اول با سوم معنیدار است. در زمینه کمبود وقت برای مطالعه، اختلاف منطقه لاران با بن معنیدار است و در سایر موارد تفاوت معنیداری وجود ندارد. در مورد قیمت گران کتاب اختلاف میانگین بین منطقه لاران با منطقه بن معنیدار است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.