مقاله رویکردهای رایج در انتصاب علوم کتابداری به سایر حوزههای موضوعی در پایگاههای اطلاعاتی انگلیسی زبان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله رویکردهای رایج در انتصاب علوم کتابداری به سایر حوزههای موضوعی در پایگاههای اطلاعاتی انگلیسی زبان دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله رویکردهای رایج در انتصاب علوم کتابداری به سایر حوزههای موضوعی در پایگاههای اطلاعاتی انگلیسی زبان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رویکردهای رایج در انتصاب علوم کتابداری به سایر حوزههای موضوعی در پایگاههای اطلاعاتی انگلیسی زبان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله رویکردهای رایج در انتصاب علوم کتابداری به سایر حوزههای موضوعی در پایگاههای اطلاعاتی انگلیسی زبان :
تعداد صفحات :۲۶
هدف: در این پژوهش بر آن هستیم تا به بررسی وابستگی و تداخل موضوعی علم کتابداری و اطلاعرسانی به سایر حوزههای موضوعی بپردازیم. تلقی عمومی از حوزه کتابداری و اطلاعرسانی انتصاب آن به علوم انسانی و اجتماعی است. چنانکه در بسیاری از پایگاههای اطلاعاتی برای دستیابی به اطلاعات در این حوزه ناگزیر به انتخاب شاخه موضوعی علوم انسانی یا علوم اجتماعی هستیم. اما عملکرد پایگاههای اطلاعاتی معتبر جهان – که یکی از مهمترین متصدیان انتظام و بازیابی مطالب علمی هستند – در امر تقسیمبندی علم به شاخهها و زیرشاخههای گوناگون به گونه دیگری است. در بررسی حاضر، سعی شده است با بررسی نحوه ترسیم ساختار درختی علم ،توسط پایگاههای اطلاعاتی، تا حدی غلط بودن وابستگی صرف کتابداری به علوم انسانی به اثبات برسد. روش/ رویکرد پژوهش: در این بررسی، ابتدا، به بررسی نحوه تقسیمبندی علوم تحت شاخهها و زیرشاخههای موضوعی توسط پایگاههای اطلاعاتی ساینس دایرکت، اسپرینگر، اسکوپوس، و وایلی پرداخته شد. علت انتخاب این پایگاهها جامعالاطراف بودن نسبی موضوعات تحت پوشش آنهاست (به عبارتی تخصصی نبودن آنها). در مرحله بعد ،جایگاه علوم کتابداری و اطلاعرسانی در این شبکه با انجام جستوجوهای تخصصی مشخص شد.
یافتهها: براساس یافتههای بهدست آمده از جستوجو در پایگاههای اطلاعاتی مورد بررسی، علوم فیزیکی، و در این حوزه، زیرشاخه علوم رایانه بیشترین سهم را در جای دادن مقالات حوزه کتابداری و اطلاعرسانی به خود اختصاص داده است. علوم انسانی و زیرشاخه علوم اجتماعی در رتبه بعد قرار دارند. مقدار کمی از مطالب از شاخه علوم پزشکی استخراج شد. نتیجهگیری: نتابج پژوهش نشان داد که کتابداری و اطلاعرسانی نه شاخهای از علوم انسانی و نه یک علم بینرشتهای است؛ بلکه ماهیت مستقلی دارد. هرچند که براساس این بررسی میتوان نتیجه گرفت علوم کتابداری و اطلاعرسانی بیشترین ارتباط را با حوزه علوم رایانه و سپس علوم اجتماعی دارد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.