مقاله ارزشیابی برنامه درسی کارشناسی ناپیوسته دبیری تربیت بدنی و علوم ورزشی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله ارزشیابی برنامه درسی کارشناسی ناپیوسته دبیری تربیت بدنی و علوم ورزشی دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ارزشیابی برنامه درسی کارشناسی ناپیوسته دبیری تربیت بدنی و علوم ورزشی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزشیابی برنامه درسی کارشناسی ناپیوسته دبیری تربیت بدنی و علوم ورزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله ارزشیابی برنامه درسی کارشناسی ناپیوسته دبیری تربیت بدنی و علوم ورزشی :
تعداد صفحات :۳۳
هدف پژوهش حاضر، ارزشیابی برنامه درسی کارشناسی ناپیوسته دبیری تربیتبدنی و علوم ورزشی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ناپیوسته رشته تربیتبدنی و علوم ورزشی، مدرسان و فارغالتحصیلان تربیتبدنی مراکز تربیتمعلم سراسر کشور بود. روش نمونهگیری، تصادفی خوشهای و نمونه تحقیق شامل ۹۰ مدرس، ۱۸۷ دانشجوی سال آخر و ۶۹ معلم بود. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و ابزار جمعآوری اطلاعات، پرسشنامه محققساخته بود. طبق نتایج تحلیل مولفههای اصلی، چهار عامل هدف و محتوا، روش اجرا (تدریس)، امکانات و تجهیزات آموزشی و روش ارزشیابی برنامه درسی مشخص گردید که بر اساس نوع سوالات همبسته و ماهیت آنها نامگذاری عاملها انجام شد. تحلیل دادهها از طریق روشهای آماری توصیفی همچون فراوانی، درصد، میانگین و انحراف استاندارد انجام شد. نتایج نشان داد حدود ۵۰ درصد از کل گروهها، سرفصلهای دروس برنامه درسی را با اهداف این دوره همراستا نمیدانند و میزان اثربخشی و توفیق برنامه درسی در نیل به اهداف را ضعیف ارزیابی میکنند. ۶۵ درصد از این افراد، تجهیزات و اماکن آموزشی موجود را متناسب با نیازهای آموزشی برنامه درسی مذکور نمیدانند. همچنین نتایج نشان داد محتوای دروس نظری با روشهای تدریس سخنرانی (۷۲ درصد)، مشارکتی (۷۱ درصد) و سمینار (۶۶ درصد) و محتوای دروس عملی با روش تدریس مشارکتی (۷۲ درصد) متناسب است. ضمنا محتوای دروس نظری با روشهای ارزشیابی کتبی مستمر و پایانی به شکلهای چهارگزینهای (۸۰ درصد)، کوتاهپاسخ (۷۸ درصد) و تشریحی (۷۷ درصد) و در دروس عملی (۷۷ درصد)، با روش ارزشیابی عملی متناسب است. با توجه به نتایج تحقیق حاضر پیشنهاد میشود کمیته بازنویسی محتوای برنامه درسی مذکور و نیازسنجی و ساماندهی امکانات و فضاهای آموزشی جهت رفع کاستیها تشکیل شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.