مقاله مقایس? تأثیر بازی درمانی و دارو درمانی بر رشد مهارت های حرکتی و دامن? توجه کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/ نقص توجه


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله مقایس? تأثیر بازی درمانی و دارو درمانی بر رشد مهارت های حرکتی و دامن? توجه کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/ نقص توجه دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایس? تأثیر بازی درمانی و دارو درمانی بر رشد مهارت های حرکتی و دامن? توجه کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/ نقص توجه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایس? تأثیر بازی درمانی و دارو درمانی بر رشد مهارت های حرکتی و دامن? توجه کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/ نقص توجه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایس? تأثیر بازی درمانی و دارو درمانی بر رشد مهارت های حرکتی و دامن? توجه کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/ نقص توجه :

تعداد صفحات :۲۴

هدف از پژوهش حاضر، مقایس تأثیر بازی­درمانی و دارو­درمانی بر رشد مهارت­های حرکتی درشت و دامن توجه دانش­آموزان مبتلا به اختلال بیش­فعالی/ ­نقص توجه می­باشد. بدین­منظور، از بین ۶۵ دانش­آموز مبتلا به اختلال بیش­فعالی، تعداد ۴۰ نفر انتخاب گردیدند و بر­اساس سن و نتایج پیش­آزمون که به­وسیل آزمون اولریخ و خرده­آزمون تیک­زنی آزمون کیتلر ـ لارنت ـ تیریو انجام شد به چهار گروه کنترل، بازی­درمانی، دارو­درمانی و ترکیبی (۱۰=N) تقسیم شدند. سپس، کودکان در گروه بازی­درمانی به­مدت ۱۸ جلس ۴۵ دقیقه­ای تحت­تأثیر بازی­های برگرفته از برنام “ورزش برای همه” مؤسس هیومن کنتیک آمریکا قرار گرفتند. افراد گروه دارو­درمانی نیز دور دارویی خود را براساس تشخیص پزشک معالج و به­مدت شش هفته آغاز کردند. همچنین، کودکان گروه ترکیبی تحت­تأثیر عامل مداخله­گر (بازی­ و دارو) قرار گرفتند­ و در­پایان، توسط ابزار اندازه­گیری اولریخ، مهارت­های حرکتی­درشت و دامن توجه توسط ابزار اندازه­گیری کیتلر ـ لارنت ـ تیریو ارزیابی گردید. علاوه­براین، به­منظور تحلیل داده­ها از آزمون تحلیل واریانس چند­­متغیر مانوا استفاده شد. یافته­ها حاکی از آن است که بازی­درمانی و درمان ترکیبی باعث بهبود مهارت­های حرکتی درشت و دامن توجه دانش­آموزان بیش­فعال/ نقص­توجه گردیده است. همچنین، دارو­درمانی تنها باعث بهبود دامن توجه این کودکان گردیده­ و بر رشد مهارت­های حرکتی بی­تأثیر بوده است. با توجه به یافته­های این پژوهش پیشنهاد می­شود برای کودکانی که مبتلا به این اختلال هستند از درمان ترکیبی استفاده شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.