مقاله تأثیر یک دوره برنام? تمرینی منتخب بر حافظ? کاری کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ فزونکنشی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تأثیر یک دوره برنام? تمرینی منتخب بر حافظ? کاری کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ فزونکنشی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تأثیر یک دوره برنام? تمرینی منتخب بر حافظ? کاری کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ فزونکنشی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر یک دوره برنام? تمرینی منتخب بر حافظ? کاری کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ فزونکنشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تأثیر یک دوره برنام? تمرینی منتخب بر حافظ? کاری کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ فزونکنشی :
تعداد صفحات :۲۴
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی برنام تمرینی منتخب بر حافظ کاری کودکان مبتلا به ADHD انجام گرفت. ۴۰ دانشآموز پسر ۷ تا ۱۱ سال از مدارس ابتدایی ناحی شش شهر مشهد انتخاب شدند و بهطور تصادفی در دو گروه (تجربی و کنترل) قرار گرفتند. تشخیص ADHD با استفاده از برگههای SNAP- IV و CBCL و مصاحب بالینی صورت گرفت. گروه تجربی برنام تمرینی منتخب (شامل تمرینات ادراکی ـ حرکتی و تمرینات هوازی) را بهمدت ۲۴ جلسه و هر جلسه ۹۰ دقیقه اجرا؛ اما گروه کنترل هیچگونه مداخلهای را دریافت نکرد. آزمودنیها قبل و پس از تمرین بهوسیل آزمونهای فراخنای ارقام وکسلر و بلوکهای تپند کورسی ارزیابی شدند و تحلیل دادهها با استفاده از تحلیل کوواریانس چندمتغیره صورت گرفت. نتایج نشان میدهد عملکرد کودکان گروه تجربی در حافظ کلامی (که از طریق آزمون فراخنای ارقام وکسلر ارزیابی گردید) تفاوت معناداری با گروه کنترل دارد (P<0.05). همچنین، بر مبنای یافتهها تفاوت معناداری در آزمون بلوکهای تپند کورسی بین گروه تجربی و کنترل مشاهده میشود (P<0.05)؛ بنابراین، برنام تمرینی منتخب به بهبود حافظ کاری در کودکان مبتلا به ADHD کمک میکند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.