مقاله نقش ویژگی‌های شخصیتی در نیک‌بودی تحصیلی دانشجویان کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله نقش ویژگی‌های شخصیتی در نیک‌بودی تحصیلی دانشجویان کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش ویژگی‌های شخصیتی در نیک‌بودی تحصیلی دانشجویان کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش ویژگی‌های شخصیتی در نیک‌بودی تحصیلی دانشجویان کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش ویژگی‌های شخصیتی در نیک‌بودی تحصیلی دانشجویان کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا :

تعداد صفحات :۲۲

تحقیقات نشان می‌دهد که شخصیت یکی از عامل‌های کلیدی موثر در نیک‌‌بودی گروه‌های مختلف شغلی است. اما بررسی‌های بسیار کمی در این زمینه در بین دانشجویان انجام شده است. بنابراین هدف این پژوهش آن است که با استفاده از نظریه پنج عاملی شخصیت، روابط بین ویژگی‌های شخصیتی و سه نوع مختلف نیک‌بودی تحصیلی (مشغولیت، دل‌زدگی و فرسودگی) دانشجویان کشاورزی را بررسی و تبیین کند. در این پژوهش علّی– رابطه‌ای، دانشجویان کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا جامعه آماری را تشکیل دادند (۱۸۷۰=N) که از میان آنان، بر پایه جدول بارتلت،۲۶۰ تن به روش نمونه‌گیری تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. داده‌های پژوهش با استفاده از چهار مقیاس استاندارد شده شامل نسخه کوتاه ۱۵ گویه‌ای پنج عامل شخصیت، نسخه دانشجویی مقیاس مشغولیت کاری اوترخت، نسخه دانشجویی مقیاس دل‌زدگی اوترخت و مقیاس فرسودگی تحصیلی مسلش گرد‌آوری شد. از آزمون‌ همبستگی اسپیرمن و رگرسیون ترتیبی برای تحلیل داده‌ها استفاده شد. تحلیل رگرسیون ترتیبی نشان داد که وظیفه‌شناسی با مشغولیت تحصیلی رابطه‌ی مثبت و معنی‌دار و با دل‌زدگی و فرسودگی تحصیلی رابطه‌ی منفی و معنی‌دار داشت. اما روان‌رنجوری با مشغولیت تحصیلی رابطه‌ی منفی و معنی‌دار و با دل‌زدگی و فرسودگی تحصیلی رابطه‌ی مثبت و معنی‌دار داشت. همچنین توافق‌پذیری تنها با فرسودگی تحصیلی و تجربه‌پذیری هم تنها با دل‌زدگی تحصیلی رابطه منفی معنی‌دار داشتند. نتایج به دست آمده بیانگر آن است که ویژگی‌های شخصیتی می‌توانند ۵ تا ۱۶ درصد از احتمال تغییرپذیری‌ ابعاد نیک‌بودی دانشجویان را تبیین کنند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.