مقاله بررسی لایه ی آوایی سوره ی مبارکه ی “انبیاء” از منظر سبک شناسی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی لایه ی آوایی سوره ی مبارکه ی “انبیاء” از منظر سبک شناسی دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی لایه ی آوایی سوره ی مبارکه ی “انبیاء” از منظر سبک شناسی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی لایه ی آوایی سوره ی مبارکه ی “انبیاء” از منظر سبک شناسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی لایه ی آوایی سوره ی مبارکه ی “انبیاء” از منظر سبک شناسی :
تعداد صفحات :۳۳
سبکشناسی، به عنوان یکی از گرایش های زبانی نقد متون ادبی، از لایههای مختلفی برای تحلیل متن سود میجوید که سطح آوایی یکی از آن ها به شمار میآید. در این لایه، برجسته ترین ویژگی های خلق موسیقی که به دلیل “نشان دار” بودن به یک مشخصهی سبکی بدل میگردد، بررسی میشود و جنبههای زیباییشناسی آن بازگو میگردد. اوج زیبایی موسیقی در متون ادبی را در آیات قرآن میتوان یافت، که با آرایش کلمهها و چینش دقیق آنها در کنار هم، باعث تناسب و انسجام شده و توجه خواننده را به متن جلب میکند. از آنجا که موسیقی نقش بی بدیلی در قرآن کریم ایفا میکند، لذا در این پژوهش مهمترین جنبههای خلق موسیقی را در سورهی مبارکهی(أنبیاء) مورد واکاوی قرار دادهایم. در این سورهی مبارکه، شواهد مخلتفی سبب خلق موسیقی و آهنگ گشته است، اما برخی به دلیل بسامد بالا، به یک مشخصهی سبکی بدل گشته است، که در زیر مجموعهی موسیقی درونی، موسیقی معنوی و موسیقی فکری به آنها پرداخته شده است. ایجاد تناسب، انسجام و هماهنگی لفظ با معنی به منظور جلب خواننده، تصویر سازی صحنههای فرح بخش بهشتیان و عذاب آور دوزخیان از طریق صفات و حروف، تثبیت معانی در ذهن از طریق کاربرد مفاهیم متضاد، از کارکردهای موسیقی در این سورهی مبارکه است. این پژوهش، با روشی تحلیلی- توصیفی به بررسی لایهی آوایی سورهی مبارکه انبیاء پرداخته است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.