مقاله دیدگاه فخر رازی دربار? معیار حسن و قبح در گستر? افعال الهی؛ تأمّلی بر تفکیک معرفتشناسان? اخلاق الهی و بشری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله دیدگاه فخر رازی دربار? معیار حسن و قبح در گستر? افعال الهی؛ تأمّلی بر تفکیک معرفتشناسان? اخلاق الهی و بشری دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله دیدگاه فخر رازی دربار? معیار حسن و قبح در گستر? افعال الهی؛ تأمّلی بر تفکیک معرفتشناسان? اخلاق الهی و بشری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله دیدگاه فخر رازی دربار? معیار حسن و قبح در گستر? افعال الهی؛ تأمّلی بر تفکیک معرفتشناسان? اخلاق الهی و بشری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله دیدگاه فخر رازی دربار? معیار حسن و قبح در گستر? افعال الهی؛ تأمّلی بر تفکیک معرفتشناسان? اخلاق الهی و بشری :
تعداد صفحات :۲۷
بسیاری از دیدگاههای علم کلام و فلسف اخلاق، مبتنی بر تعیین ملاک حسن و قبح است. فخر رازی معتقد است حسن و قبح در افعال بشری عقلی، و در افعال الهی شرعی است. دیدگاه او خاص و منحصربهفرد است. در این جستار، نخست ادل فخر رازی را برای تفکیک جایگاه عقل در اخلاق بشری و الهی و چرایی روی آوردن او را به چنین دیدگاهی خواهیم گفت. دلایل فخررازی را در دفاع از شرعی بودن حسن و قبح افعال الهی در سه جهت طبقهبندی میکنیم: تکلیف، خلقت و جبر حاکم بر عالم. در گام بعدی، ادّله او را با رویکرد تحلیلی- انتقادی سنجیده و نقد میکنیم. در پایان، با ردّ دیدگاه فخر رازی نتیجه میگیریم ملاک معرفتشناختی در تشخیص حسن و قبح افعال انسانی و الهی یکسان است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.