مقاله اعتباریابی مقیاس تجارب تجزیهای نوجوانان در جامعه ایران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله اعتباریابی مقیاس تجارب تجزیهای نوجوانان در جامعه ایران دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اعتباریابی مقیاس تجارب تجزیهای نوجوانان در جامعه ایران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اعتباریابی مقیاس تجارب تجزیهای نوجوانان در جامعه ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله اعتباریابی مقیاس تجارب تجزیهای نوجوانان در جامعه ایران :
تعداد صفحات :۲۹
چکیده
هدف از انجام این پژوهش، بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس تجارب تجزیهای نوجوانان (A-DES) در جامعه ایرانی بود. این مطالعه از نوع پژوهشهای توصیفی بود. نمونه مورد مطالعه اینپژوهششامل۵۳۰ دانشآموز (۲۸۰ دختر و ۲۵۰ پسر) بود که به صورت تصادفی چند مرحلهای خوشهاى از بین دانشآموزان دبیرستانهای استان البرز انتخاب شدند؛ پس از ترجمه مقیاس تجارب تجزیهای نوجوانان و برگرداندن دوباره آن به زبان اصلی، مقیاس مجددا به زبان فارسی ترجمه شده و پس از تایید نهایی، نسبت به اجرای پرسشنامهها در نمونه انتخاب شده اقدام شد. به منظور پاسخ به پرسشهای پژوهش و آزمون فرضیههای پژوهش از تحلیلهای نظریه کلاسیک روانسنجی شامل تحلیل عاملی اکتشافی با تحلیل مولفههای اصلی و تحلیل عاملی تائیدیاستفاده شد. همچنین برای بررسی روایی سازه مقیاس، از همبستگی بین نمره کل و خرده مقیاسها به عنوان روایی همگرا، روش دو نیمه کردن و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ برای برآورد همسانی درونی و از جدولهای هنجار مقیاس جهت ارائه نمرههای تراز شده سیگمایی z، نمره T و رتبه درصدی در نرم افزار آماری SPSS استفاده شد.
نتایج پژوهش نشان داد که تحلیل عامل اکتشافی و تحلیل عامل تائیدی نشاندهنده روایی سازه بالای آزمون برای سنجش تجارب تجزیهای نوجوانان در جامعه ایرانی است. همچنین نتایج این مطالعه نشان دهنده روایی همگرای مقیاس تجارب تجزیهای نوجوانان در جامعه ایرانی است؛ ضرایب برآورد شده نشان دهنده اعتبار قابل قبول مقیاس و خرده مقیاس در هر دو بعد همسانی درونی و اعتبار بود. همچنین با توجه به نتایج مقایسهای نمره تجارب تجزیهای نوجوانان و خرده مقیاسهای آن در گروههای جنسیتی، هنجار مقیاس بر حسب رتبه درصدی و نمرههای استاندارد z و T برای کل آزمودنیها تدوین شد
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.