مقاله تحلیل نشانه‌‌شناختی سبک سه نگار? شاهنام? فردوسی با عنوان «کشتن بهرام گور، اژدها را»


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله تحلیل نشانه‌‌شناختی سبک سه نگار? شاهنام? فردوسی با عنوان «کشتن بهرام گور، اژدها را» دارای ۴۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تحلیل نشانه‌‌شناختی سبک سه نگار? شاهنام? فردوسی با عنوان «کشتن بهرام گور، اژدها را»  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحلیل نشانه‌‌شناختی سبک سه نگار? شاهنام? فردوسی با عنوان «کشتن بهرام گور، اژدها را»،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تحلیل نشانه‌‌شناختی سبک سه نگار? شاهنام? فردوسی با عنوان «کشتن بهرام گور، اژدها را» :

تعداد صفحات :۴۲

چکیده
نشانه‌شناسی به مطالعه نظام­های نشانه­ای در زندگی اجتماعی می­پردازد. نظریّه‌های نشانه­شناختی در زمینه تحلیل آثار هنری و تصویری نیز کارآمد است. نشانه‌شناسی در تحلیل متن بصری و سبک آثار هنری به گستره معناهای متن نزدیک می‌شود. آفرینش هنری، عینیّت بخشیدن به زیباییست و در نگاه نگارگر ایرانی قلمرو زیبایی با عالم مثال قرین است. فضا در نگارگری ایرانی نمودیست از فضای ملکوتی و هنرمند در بیان آن از زبان واقع­گرایانه استفاده نمی‌کند، بلکه زبان او، زبان نماد و نشانه است. مطالعه تطبیقی سه نگاره با عنوان مشترک «کشتن بهرام گور، اژدها را» از سه شاهنامه سلطان ابوسعید (مورّخ ۷۳۰هـ.ق)، شاهنامه مکتب شیراز (مورّخ ۷۷۱هـ.ق محفوظ در موزه توپقاپی‌سرای استانبول) و شاهنامه­ای مربوط به مکتب مشهد- قزوین (مورّخ ۹۸۸هـ.ق) از منظر نشانه­شناسی و سبک هنری آن از اهداف نگارندگان در مقاله است. نویسندگان، در آغاز به بحث عالم خیال و تأثیر و بازتاب آن در این نگاره­ها می‌پردازند، سپس نشانه­های نمادین، نمایه­ای و شمایلی را در دو نگاره بررسی و در خلال پژوهش، معنی‌هایی ضمنی اژدها و بن­مایه اژدهاکشی را تحلیل کرده‌اند. هم‌چنین شخصیّت بهرام در اسطوره و تاریخ تبیین شده است. این پژوهش تطبیقی و توصیفی – تحلیلیست. دستاوردهای پژوهش نشان می‌دهد گرچه نگارگر در تصویر کردنِ اصل شعر وفادار است، در عین حال تابع صرفِ متن نبوده است، بلکه با انتخاب فرازی از شعر و در‌آمیختن آن با خیال و ارزش­های عرفی و هنری در برهه تاریخی خود، روایت تصویری خلّاقانه خود را از این مضمون‌ها ارائه می­دهد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.