مقاله بررسی همبستگی نمرات فرم دستور کلامی و فرم تقلیدی آزمون کنشپریشی دهانی در بیماران مبتلا به سکته مغزی نیمکره چپ
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی همبستگی نمرات فرم دستور کلامی و فرم تقلیدی آزمون کنشپریشی دهانی در بیماران مبتلا به سکته مغزی نیمکره چپ دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی همبستگی نمرات فرم دستور کلامی و فرم تقلیدی آزمون کنشپریشی دهانی در بیماران مبتلا به سکته مغزی نیمکره چپ کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی همبستگی نمرات فرم دستور کلامی و فرم تقلیدی آزمون کنشپریشی دهانی در بیماران مبتلا به سکته مغزی نیمکره چپ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی همبستگی نمرات فرم دستور کلامی و فرم تقلیدی آزمون کنشپریشی دهانی در بیماران مبتلا به سکته مغزی نیمکره چپ :
تعداد صفحات :۱۳
هدف: کنشپریشی دهانی یکی از عوارض شایع ضایع مغزی است که با دو روش اجرای دستورات کلامی و تقلید بینایی ارزیابی میگردد. اجرای فرم دستور کلامی مستلزم درک شنیداری دستور و سپس اجرای حرکت است ولی در فرم تقلیدی، حرکات مربوطه با مشاهد بینایی به طور مستقیم اجرا میشود. مطالعهء حاضر با هدف بررسی رابط نمرات حاصل از اجرای فرم دستور کلامی و فرم تقلیدی آزمون کنشپریشی دهانی در بیماران کنشپریش ناشی از سکتهء مغزی نیمکره چپ صورت گرفته است. روش بررسی: در این مطالع همبستگی،۲۰ بیمار بزرگسال مبتلا به سکته مغزی نیمکرهء چپ از نوع ایسکمی شامل ۱۲ مرد و ۸ زن با دامنهء سنی ۳۵ تا ۷۳ سال (میانگین ۶۸/۶۰ و انحراف معیار ۹/۱۱) بر اساس روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند و آزمون کنشپریشی دهانی با دو فرم دستور کلامی و تقلید بینایی روی آنان اجرا شد. با توجه به نرمال بودن توزیع داده ها ، از ضریب همبستگی پیرسون برای تحلیل دادهها استفاده شد. یافتهها: همبستگی مثبت و معنیداری بین نمرات حاصل از اجرای فرم دستور کلامی و فرم تقلیدی آزمون کنشپریشی دهانی دیده شد (rp = 0.671,p = 0.001). نتیجهگیری: اگر چه نمرات حاصل از اجرای فرم دستور کلامی و تقلیدی همبستگی بالایی نشان داد، اما نکت قابل تأمل آن است که این همبستگی صددرصد نبوده است. بنابراین از آن جا که دستور کلامی و تقلید بینایی مسیرهای مغزی متفاوتی را در برمیگیرند لازم است هر دو فرم در بیمار اجرا گردد و نتایج به صورت جداگانه در نیمرخ بیمار دیده شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.