مقاله بررسی عملکرد تعادلی کودکان ۷ تا ۱۲ سال دارای اختلال شنیداری در حال تحصیل در مدارس ناشنوایان استان قم
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی عملکرد تعادلی کودکان ۷ تا ۱۲ سال دارای اختلال شنیداری در حال تحصیل در مدارس ناشنوایان استان قم دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی عملکرد تعادلی کودکان ۷ تا ۱۲ سال دارای اختلال شنیداری در حال تحصیل در مدارس ناشنوایان استان قم کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی عملکرد تعادلی کودکان ۷ تا ۱۲ سال دارای اختلال شنیداری در حال تحصیل در مدارس ناشنوایان استان قم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی عملکرد تعادلی کودکان ۷ تا ۱۲ سال دارای اختلال شنیداری در حال تحصیل در مدارس ناشنوایان استان قم :
تعداد صفحات :۱۳
مقدمه و اهداف شیوع نقص شنیداری متوسط تا عمیق در کودکان ۱ تا ۶ در ۱۰۰۰ کودک است. کودکان مبتلا به ناشنوایی در خطر نقص عملکرد وستیبولار قرار دارند. از آنجایی که دستگاه وستیبولار، مکانیسم های رفلکسی وستیبولار را که تلاش می کنند تا چشم، سر و بدن را در فضا ثابت نگه دارند به کار می اندازد نقص در این دستگاه می تواند بر حساسیت پاسچرال تاثیر بگذارد. هدف از این مطالعه بررسی عملکرد تعادلی کودکان ۷ تا ۱۲ سال دارای اختلال شنیداری محصل در مدارس ناشنوایان استان قم می باشد. مواد و روش ها در این طرح عمکرد تعادلی۴۷ کودک مبتلا به نقص شنیداری متوسط، شدید و عمیق در حال تحصیل در مدارس ناشنوایان استان قم با استفاده از خرده آزمون تعادل آزمون مهارتهای عملکردی برونینکز اوزرتسکی بررسی شد. میانگین نمرات استاندارد کسب شده در گروه های سنی و جنسی مختلف با هم مقایسه شدند و همچنین طبق طبقه بندی نمرات استاندارد که در دستورالعمل تست وجود دارد طبقه عملکرد تعادلی در گروه های سنی و جنسی مشخص شدند و توزیع افراد در طبقه های عملکردی تعیین گردید. یافته ها در هریک از گروه های سنی مورد بررسی بیش از ۵۰ درصد افراد و در هریک از گروه های جنسی مورد بررسی ۶۰ و بیش از ۶۰ درصد افراد عملکرد تعادلی پایین داشتند. میانگین نمره استاندارد تعادل در هریک از گروه های سنی مورد بررسی ۶ و کمتر از ۶ و در هر یک از گروه های جنسی مورد بررسی کمتر ۶ نشان داد. نتیجه گیری در نمونه های مورد مطالعه، اکثریت افراد در تمام گروه های سنی و جنسی دارای عملکرد تعادلی پایین هستند. همچنین میانگین نمرات استاندارد تعادلی در گروه های سنی و جنسی مورد بررسی نشان از سطح پایین تعادلی دارند. این نتایج لزوم توجه بیشتر سازمان های مرتبط با این کودکان نظیر سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی به توانبخشی تعادلی این کودکان را آشکار می سازد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.