مقاله بررسی تأثیر آموزش مدرسه ای بر مهارت آگاهی واجشناختی کودکان دوزبانه لک-فارس زبان ۶ ساله


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی تأثیر آموزش مدرسه ای بر مهارت آگاهی واجشناختی کودکان دوزبانه لک-فارس زبان ۶ ساله دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تأثیر آموزش مدرسه ای بر مهارت آگاهی واجشناختی کودکان دوزبانه لک-فارس زبان ۶ ساله  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تأثیر آموزش مدرسه ای بر مهارت آگاهی واجشناختی کودکان دوزبانه لک-فارس زبان ۶ ساله،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تأثیر آموزش مدرسه ای بر مهارت آگاهی واجشناختی کودکان دوزبانه لک-فارس زبان ۶ ساله :

تعداد صفحات :۱۰

مقدمه و اهداف رشد آگاهی واجشناختی در بررسی سواد دانش­آموزان اهمیت داشته و یک پیش­بینی­کننده قوی برای دستیابی به خواندن می­باشد. در این میان پدیده دوزبانگی از عوامل تأثیرگذار بر توانایی­های شناختی و زبانی و به تبع آن توانایی خواندن و نوشتن است، بنابراین بررسی بیشتر و زودهنگام در مورد تأثیر این پدیده اجتماعی بر عملکرد تحصیلی این کودکان ضروری به نظر می­رسد. با توجه به شیوع بالای دوزبانگی در ایران هدف از این مطالعه، بررسی تأثیر آموزش مدرسه­ای بر مهارت­های آگاهی واجشناختی کودکان دوزبانه لک-فارس زبان ۶ ساله می­باشد. مواد و روش ها مطالعه حاضر از نوع نیمه تجربی و روش بررسی توصیفی-تحلیلی می­باشد. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش ۳۰ کودک۶ ساله دوزبانه لک-فارسی زبان شهرستان نورآباد و الشتر می­باشد که به صورت تصادفی از بین کودکانی که در طرح سنجش ورود به دبستان شرکت کرده و قبول شده بودند انتخاب شدند. برای انجام این مطالعه، از آزمون آگاهی واجشناختی سلیمانی-دستجردی که مناسب این مقطع می­باشد استفاده شد. سپس این کودکان سه ماه پس از ورود به پایه اول دبستان مورد بررسی مجدد قرار گرفتند. یافته ها نتایج بررسی­ها نشان می­دهد که این کودکان در همه مهارت­های آگاهی واجشناختی مورد بررسی در دوبار انجام آزمون تفاوت معناداری نشان دادند (۰۰۱/۰≥p). نتیجه گیری تفاوت نمرات به دست آمده از خرده آزمون­های قبل و بعد از آموزش دلالت بر اهمیت آموزش مدرسه­ای این کودکان دارد. به دلیل ارتباط نزدیک بین آگاهی واجشناختی و سواد، مسئولین باید از برنامه­های آموزش دوزبانگی در سطوح کودکستان و پیش­دبستانی جدی­تر حمایت نمایند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.