مقاله فرایندهای ارزیابی شناختی هیجان‌های پیشرفت و تعهد تحصیلی: تحلیل واسطه‌ای


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله فرایندهای ارزیابی شناختی هیجان‌های پیشرفت و تعهد تحصیلی: تحلیل واسطه‌ای دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله فرایندهای ارزیابی شناختی هیجان‌های پیشرفت و تعهد تحصیلی: تحلیل واسطه‌ای  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله فرایندهای ارزیابی شناختی هیجان‌های پیشرفت و تعهد تحصیلی: تحلیل واسطه‌ای،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله فرایندهای ارزیابی شناختی هیجان‌های پیشرفت و تعهد تحصیلی: تحلیل واسطه‌ای :

تعداد صفحات :۲۴

این پژوهش با هدف آزمون نقش واسطه­ای هیجان­های پیشرفت در رابطه ارزیابی­های شناختی و تعهد تحصیلی انجام شد. ۲۰۰ دانش­آموز دختر به نسخه کوتاه پرسشنامه هیجان‌های پیشرفت (AEQ-R؛ پکران،گوئتز و پری، ۲۰۰۵)، نسخه تجدید­نظر­شده مقیاس ارزیابی تنیدگی (SAM-R؛ رویلی، روسچ، جاریکا و واگان، ۲۰۰۵) و سیاهه مشغولیت تحصیلی (SEI؛ سالملا‎-‎ آرو و آپادایا، ۲۰۱۲) پاسخ دادند. به منظور آزمون روابط ساختاری بین ارزیابی­های شناختی، هیجان‎های پیشرفت و تعهد تحصیلی از روش آماری مدل­یابی معادلات ساختاری استفاده شد.نتایج نشان داد که رابطه بین ارزیابی‌های شناختی سازش‌یافته (چالش و منابع) با هیجان­های پیشرفت مثبت، مثبت معنادار و با هیجان­های پیشرفت منفی، منفی معنادار؛ رابطه بین ارزیابی­های شناختی سازش‌نایافته (تهدید) با هیجان­های پیشرفت مثبت، منفی معنادار و با هیجان­های پیشرفت منفی، مثبت معنادار و بالاخره رابطه هیجان­های پیشرفت مثبت با تعهد تحصیلی مثبت معنادار و رابطه هیجان­های پیشرفت منفی با تعهد تحصیلی منفی معنادار بود. همچنین نتایج نشان داد که الگوی مفروض واسطه­گری کامل هیجان­های پیشرفت مثبت و منفی در رابطه ارزیابی­های شناختی و تعهد تحصیلی با داده­ها برازش مطلوب دارد. علاوه بر این، نتایج نشان داد که در هردو مدل واسطه­گری هیجان­های پیشرفت مثبت و منفی، کل وزن‌های رگرسیونی از لحاظ آماری معنادار بود و در مدل­های واسطه­گری هیجان­های پیشرفت مثبت و منفی به­ترتیب ۴۹ و ۲۶ درصد از پراکندگی نمره‌ تعهد تحصیلی تبیین شد. نتایج این بررسی با تأکید بر واسطه‌گری هیجان‌های پیشرفت مثبت و منفی از آموزه‌های نظریه کنترل ارزش هیجان‌های پیشرفت در بین گروهی از فراگیرانی ایرانی به طور تجربی حمایت کرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.