مقاله مقایسه مهارت‌های اجتماعی و مشکلات روان‌شناختی در دانش‌آموزان قلدر، قربانی و عدم درگیر


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله مقایسه مهارت‌های اجتماعی و مشکلات روان‌شناختی در دانش‌آموزان قلدر، قربانی و عدم درگیر دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه مهارت‌های اجتماعی و مشکلات روان‌شناختی در دانش‌آموزان قلدر، قربانی و عدم درگیر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه مهارت‌های اجتماعی و مشکلات روان‌شناختی در دانش‌آموزان قلدر، قربانی و عدم درگیر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه مهارت‌های اجتماعی و مشکلات روان‌شناختی در دانش‌آموزان قلدر، قربانی و عدم درگیر :

تعداد صفحات :۱۷

هدف این پژوهش مقایسه مهارت‌های اجتماعی و مشکلات روان‌شناختی در دانش‌آموزان مقطع راهنمایی درگیر در پدیده قلدری است. با روش نمونه‌برداری خوشه‌ای ۲۸۲ دانش‌آموز به طور کاملاً تصادفی به عنوان نمونه انتخاب و از بین این دانش‌آموزان و از طریق معرفی اولیای مدرسه ۵۳ دانش‌آموز قلدر، ۵۶ دانش‌آموز قربانی و ۱۷۳ دانش‌آموز عادی شناسایی شد. دانش‎آموزان مقیاس خودگزارش‎دهی مشکلات رفتاری ‎آشنباخ (YSR؛ آشنباخ، ۱۹۹۱) و پرسشنامه مهارت‌های اجتماعی (TISS؛ ایندربیتزن و فوستر، ۱۹۹۲) را تکمیل کردند. نتایج تحلیل واریانس یک‎راهه نشان دادند دانش‌آموزان قلدر در مهارت‌های اجتماعی مثبت به صورت معناداری از دو گروه دیگر پایین‌تر و در مقابل مهارت‌های منفی آنان به طور معناداری بالاتر از دو گروه بود. همچنین میانگین نمره‌های افراد قلدر و قربانی در اختلال‎‎های درونی‌سازی‌شده به طور معناداری بالاتر از دانش‌آموزان عدم درگیر است. همچنین در اختلال‎های برونی‌سازی‌شده میانگین افراد قلدر به طور معناداری بالاتر از دانش‌آموزان عدم درگیر در پدیده قلدری است. تفاوت مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان (قلدر و قربانی و عدم درگیر) و اختلال‎های درونی‌سازی و برونی‌سازی‎شده دانش‌آموزان قلدر و قربانی حاکی از اهمیت ارائه آموزش‌ مهارت‌های اجتماعی و برنامه‌های پیشگیری ومداخله مناسب در مدارس جهت جلوگیری از وقوع قلدری و پیامدهای آسیب‌زای آن است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.