مقاله بررسی پرونده‌های دعاوی پزشکی ارجاع شده به واحد رسیدگی به شکایات حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۱۳۹۱


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی پرونده‌های دعاوی پزشکی ارجاع شده به واحد رسیدگی به شکایات حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۱۳۹۱ دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی پرونده‌های دعاوی پزشکی ارجاع شده به واحد رسیدگی به شکایات حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۱۳۹۱  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی پرونده‌های دعاوی پزشکی ارجاع شده به واحد رسیدگی به شکایات حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۱۳۹۱،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی پرونده‌های دعاوی پزشکی ارجاع شده به واحد رسیدگی به شکایات حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۱۳۹۱ :

تعداد صفحات :۶

پیش‌زمینه: به‌منظور تعیین میزان خطای پزشکی در بیمارستا‌ن‌ها و مراکز درمانی، انجام مطالعات اپیدمیولوژیک ضروری است. هدف مطالعه حاضر بررسی پرونده‌های ارجاع شده به واحد رسیدگی به شکایات حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۱۳۹۱ بود.
روش‌ها: این مطالعه به صورت مقطعی و بررسی گذشته‌نگر پرونده شکایات ارجاع شده به واحد شکایات معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۱۳۹۱ انجام شد.
یافته‌ها: در این پژوهش، ۲۱۶ شکایت مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد اکثریت شاکیان (۶۳/۹%) مرد بودند. از لحاظ گروه سنی، بیشتر شاکیان (۵۰%) را افراد زیر ۴۰ سال تشکیل می‌دادند. درمیان افراد مشتکی عنه نیز اکثریت (۶۸/۵%) مرد بودند و عمده آنها (۷۲/۲%) بین ۴۰ تا ۶۰ سال قرار داشتند. از بعد رتبه علمی، ۱۰۶ نفر (۴۹/۱%) از افراد مشتکی عنه متخصص، ۷ نفر (۳/۲%) دستیار تخصصی، ۳۲ نفر (۱۴/۸%) پزشک عمومی و بقیه از گروه‌های غیرپزشکی بودند. از لحاظ علت شکایات، ۷۷ مورد (۳۵/۶%) دریافت هزینه مازاد بر تعرفه مصوب، ۷۳ مورد (۳۳/۸%) نارضایتی از روند رسیدگی و درمان، ۲۹ مورد (۱۳/۴%) مربوط به مداخله ‌در امور درمان، ۲۱ مورد (۹/۷%) عدم پاسخگویی و برخورد نامناسب کادر درمانی و ۱۶ پرونده (۷/۵%) موارد مختلفی مانند عدم رعایت بهداشت، ارجاع بدون دلیل بیمار از بیمارستان دولتی به خصوصی و… بود.
نتیجه‌گیری: ضرورت آگاه‌سازی پزشکان وکادر درمانی از علل عمده شکایات و همچنین اهمیت افزایش آگاهی مردم از طریق رسانه‌های جمعی در مورد مداخله افراد غیرمتخصص در امور درمان باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.