مقاله بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر تئوری رفتار برنامه ریزی شده در پیشگیری از پوسیدگی دندانهای دائمی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در شهرستان خواف
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر تئوری رفتار برنامه ریزی شده در پیشگیری از پوسیدگی دندانهای دائمی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در شهرستان خواف دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر تئوری رفتار برنامه ریزی شده در پیشگیری از پوسیدگی دندانهای دائمی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در شهرستان خواف کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر تئوری رفتار برنامه ریزی شده در پیشگیری از پوسیدگی دندانهای دائمی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در شهرستان خواف،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر تئوری رفتار برنامه ریزی شده در پیشگیری از پوسیدگی دندانهای دائمی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در شهرستان خواف :
تعداد صفحات :۲۴
مقدمه: استفاده از مدلها و نظریههای آموزش بهداشت نقش مهمی در طراحی مداخلات و ارتقاء سلامت دهان و دندان ایفا مینماید. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر تئوری رفتار برنامهریزی شده، در پیشگیری از پوسیدگی دندانهای دائمی دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی در شهرستان خواف بود. مواد و روشها: در این مطالعه مداخلهای- نیمه تجربی، ۶۱ نفر از دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی شهر خواف در زمستان ۱۳۹۲ به روش نمونهگیری خوشهای طبقهبندی شده انتخاب شدند و به طور تصادفی به گروه کنترل و آزمون تخصیص یافتند. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخت شامل سئوالاتی در مورد اطلاعات دموگرافیک، آگاهی، نگرش، هنجار ذهنی، کنترل رفتار درک شده، قصدرفتاری و رفتار استفاده از مسواک و نخ دندان بود که توسط دانشآموزان در سه مقطع زمانی قبل، بلافاصله و یک ماه بعد از مداخله آموزشی تکمیل گردید. دادههای جمعآوری شده با استفاده از نرمافزار SPSS با ویرایش ۱۶ و آمار توصیفی و آزمونهای همبستگی پیرسون، تحلیل واریانس با اندازهگیریهای مکرر و رگرسیون خطی ساده در سطح معنیداری ۰۵/۰ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: یافتهها نشان داد که تفاوت معنیداری در میانگین نمرات آگاهی، نگرش، هنجار انتزاعی، کنترل رفتاری درک شده، قصدرفتاری و رفتار استفاده از مسواک و نخدندان در بین دانشآموزان گروه آزمون بعد از انجام مداخله آموزشی نسبت به گروه کنترل به وجود آمده بود (۰۰۱/0P<). نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان داد که تئوری رفتار برنامهریزی شده میتواند به عنوان چهارچوب نظری مناسبی برای طراحی و اجرای مداخلات سلامت دهان و دندان بکار رود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.