مقاله مقایسه ی خود واقعی، خود ایده آل و خود بایسته در نوجوانان با و بدون سابقه ی کیفری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مقایسه ی خود واقعی، خود ایده آل و خود بایسته در نوجوانان با و بدون سابقه ی کیفری دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مقایسه ی خود واقعی، خود ایده آل و خود بایسته در نوجوانان با و بدون سابقه ی کیفری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه ی خود واقعی، خود ایده آل و خود بایسته در نوجوانان با و بدون سابقه ی کیفری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مقایسه ی خود واقعی، خود ایده آل و خود بایسته در نوجوانان با و بدون سابقه ی کیفری :
تعداد صفحات :۱۰
مقدمه: نوجوانان بنا به دلایل متعدد به عنوان یکی از اقشار آسیبپذیر جامعه در معرض ابتلا به انوع عوارض و آسیبهای اجتماعی هستند. این مطالعه با هدف مقایسهی بین خود واقعی، خود ایدهآل و خود بایسته در نوجوانان با و بدون سابقهی کیفری شهر اصفهان انجام شد. روش کار: در این مطالعهی مقطعی در سال ۱۳۹۱، ۷۹ نفر از افراد ۱۸-۱۵ سالهی مرکز اصلاح و تربیت و ۱۲۰ نفر از دانشآموزان بدون سابقهی کیفری مشغول به تحصیل در دبیرستانهای اصفهان بودند که از نظر سن با گروه اول همسانسازی شده بودند، مطالعه شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامههای اطلاعات جمعیتشناختی و ۲۷ سئوالی خودگسستگی بود. دادهها با نرمافزار SPSS و آزمونهایآنکووا، آنووا، مجذور خی و تی مستقل تحلیل شدند. یافته ها: در گروه بزهکار میانگین و انحراف معیار نمرهی خود واقعی ۸۲/۱۳±08/63، خود ایدهآل ۳۴/۱۵±97/80، خود بایسته ۱۴/۱۴±77، تفاوت خود واقعی و ایدهآل ۱۷/۱۸± 89/17-، تفاوت خودواقعی و بایسته ۰۹/۱۷± 92/13- و در نوجوانان بدون سابقه، نمرهی خود واقعی ۳۳/۹±63/73، خود ایدهآل ۶۹/۱۴±35/79، خود بایسته ۵۶/۱۵±07/75، تفاوت خود واقعی و ایدهآل ۱۷/۱۵± 07/6- و تفاوت خود واقعی و بایسته ۳۳/۱۶± 31/1-بود. میانگین نمرهی خود واقعی در گروه بدون سابقه به طور معنیداری بالاتر بود(۰۰۱/۰>P) اما اختلاف میانگین نمرهی خود بایسته (۳۶/۰=P) و خود ایدهآل (۴۵/۰=P) در دو گروه معنیدار نبود. نتیجه گیری: نمرهی خود واقعی در نوجوانان با سابقهی کیفری کمتر از نوجوانان بدون سابقه ارزیابی گردید لذا برنامهریزان آموزشی و اولیای مدارس بایستی رویکرد آموزشی متناسبی با توجه به خود واقعی برای حفاظت از نوجوانان در برابر رفتار بزهکارانه اتخاذ نمایند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.