مقاله بررسی تطبیقی کمخونی در دانشآموزان ابتدایی مبتلا به نارسایی توجه و عادی و ارتباط آن با اختلالهای یادگیری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی تطبیقی کمخونی در دانشآموزان ابتدایی مبتلا به نارسایی توجه و عادی و ارتباط آن با اختلالهای یادگیری دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی تطبیقی کمخونی در دانشآموزان ابتدایی مبتلا به نارسایی توجه و عادی و ارتباط آن با اختلالهای یادگیری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تطبیقی کمخونی در دانشآموزان ابتدایی مبتلا به نارسایی توجه و عادی و ارتباط آن با اختلالهای یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی تطبیقی کمخونی در دانشآموزان ابتدایی مبتلا به نارسایی توجه و عادی و ارتباط آن با اختلالهای یادگیری :
تعداد صفحات :۲۵
هدف پژوهش حاضر بررسی تطبیقی کمخونی در دانشآموزان ابتدایی مبتلا به نارسایی توجه و عادی و ارتباط آن با اختلالهای یادگیری بود. روش پژوهش در قسمت اول توصیفی از نوع علی- مقایسهای و در قسمت دوم توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر دانشآموزان مقطع ابتدایی در سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ در شهر تبریز بودند که تعداد ۵۰ دانشآموز مبتلا به اختلال نارسایی توجه شناسایی شده در یک مرکز مشاوره خصوصی تشخیص و درمان، به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. همچنین ۵۰ دانشآموز عادی ابتدایی نیزکه فاقد مشکل نارسایی توجه بودند بر اساس وضعیت اجتماعی- اقتصادی، جنسیت، سن با گروه اول همتا شده بودند، به صورت دردسترس انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. برای جمعآوری دادهها از آزمون خواندن نما، آزمون ریاضی و ناتوانی املاء استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از روش آماری آزمون t، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون انجام گرفت. نتایج دو گروه مستقل نشان داد که بین دانشآموزان دارای نارسایی توجه و عادی در کمخونی تفاوت معناداری وجود ندارد. با این حال نتایج پیرسون نشان داد که بین کمخونی و اختلالهای یادگیری رابطه منفی و معناداری وجود دارد. به طوری که با کاهش هموگلوبین که منجر به کمخونی میشود، بر اختلالهای یادگیری افزوده میشود. از سوی دیگر نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که کمخونی قادر به پیشبینی اختلالهای یادگیری است. بنابراین با توجه به کمخونی دانشآموزان، میتوان میزان یادگیری دانشآموزان را افزایش داد و اختلالهای یادگیری را برطرف نمود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.