مقاله بررسی ارتباط هوش معنوی با رفتار نوآورانهی معلمان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی ارتباط هوش معنوی با رفتار نوآورانهی معلمان دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی ارتباط هوش معنوی با رفتار نوآورانهی معلمان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ارتباط هوش معنوی با رفتار نوآورانهی معلمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی ارتباط هوش معنوی با رفتار نوآورانهی معلمان :
تعداد صفحات :۲۶
نوآوری، اساس توسعه و ماندگاری سیستمهای اجتماعی بوده و دستیابی به نوآوری، نیازمند هوش و رفتار نوآورانه است. در میان انواع مختلف هوش و تاثیر نسبی و متفاوت آنها در ایجاد رفتار نوآورانه، هوش معنوی نیز نقش اساسی در بروز این چنین رفتارها دارد. بنابراین، تحقیق حاضر به بررسی و شناسایی رابطهی هوش معنوی بر رفتار نوآورانه در میان معلمان مقطع راهنمایی میپردازد. تحقیق از نوع کاربردی و به لحاظ روش، توصیفی-همبستگی است. جامعهی آماری این پژوهش، معلمان مقطع راهنمایی مشگینشهر به تعداد ۴۶۰ نفر است که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده از میان آنها ۲۱۰ نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامهی استاندارد رفتار نوآورانه کانتر و هوش معنوی جامع (ISIS) استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیهها از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیره استفاده شده است. یافتههای تحقیق نشان داد که بین هوش معنوی و مؤلفههای آن با رفتار نوآورانه رابطهی مثبت و معناداری وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که از میان مؤلفههای هوش معنوی، مؤلفه توانایی برای سود بردن از منابع معنوی برای حل مسائل، ظرفیت برای تعالی و همچنین ظرفیت پرهیزگاری به ترتیب دارای بیشترین تأثیر در پیشبینی رفتار نوآورانه است. توسعه این مؤلفهها در کنار پایش مستمر بهکارگیری آنها در رفتارهای معلمان، میتواند در گسترش رفتارهای نوآورانه مؤثر واقع شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.