مقاله بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی نسخه فارسی مقیاس کنترل روان‌شناختی وابسته‌مدار و پیشرفت‌مدار در دانش‌آموزان دبیرستان


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی نسخه فارسی مقیاس کنترل روان‌شناختی وابسته‌مدار و پیشرفت‌مدار در دانش‌آموزان دبیرستان دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی نسخه فارسی مقیاس کنترل روان‌شناختی وابسته‌مدار و پیشرفت‌مدار در دانش‌آموزان دبیرستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی نسخه فارسی مقیاس کنترل روان‌شناختی وابسته‌مدار و پیشرفت‌مدار در دانش‌آموزان دبیرستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی نسخه فارسی مقیاس کنترل روان‌شناختی وابسته‌مدار و پیشرفت‌مدار در دانش‌آموزان دبیرستان :

تعداد صفحات :۲۴

هدف از پژوهش حاضر بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی نسخه فارسی مقیاس کنترل روان‌شناختی وابسته ‌مدار و پیشرفت‌مدار در دانش‌آموزان دبیرستان می‌باشد. روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع مطالعات همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش‌آموزان مقطع متوسطه شهرستان دهدشت در سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ بود. تعداد ۳۱۰ نفر (۱۶۸ پسر و ۱۴۲ دختر) از دانش‌آموزان به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چند مرحله ای انتخاب شدند. همه آنها مقیاس کنترل روان‌شناختی وابسته ‌مدار و پیشرفت‌مدار، پرسشنامه اضطراب بک و عزت نفس روزنبرگ را تکمیل کردند. برای تحلیل داده‌ها از روش‌های تحلیل عاملی اکتشافی، ضریب آلفای کرونباخ و همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایجتحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که این مقیاس از دو عامل کنترل روان‌شناختی وابسته‌مدار و کنترل روان‌شناختی پیشرفت‌مدار اشباع شد. اعتبار مقیاس کنترل روان‌شناختی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای کل مقیاس ۸۸/۰ و هر کدام از خرده‌مقیاس‌ها شامل کنترل روان‌شناختی وابسته‌مدار ۸۶/۰ و کنترل روان‌شناختی پیشرفت‌مدار ۸۳/۰ بدست آمد که نشان از قابلیت بالای ابزار است. نتایج نشان می دهدکه مقیاس کنترل روان‌شناختی وابسته ‌مدار و پیشرفت‌مدار در جامعه دانش‌آموزان دبیرستانی از خصوصیات روانسنجی قابل قبولی برخوردار است و می‌توان از آن به عنوان ابزاری معتبر در پژوهش‌های روان‌شناختی استفاده کرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.