مقاله بررسی کارایی فنی، بازاریابی و ساختار بازار زعفران ایران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی کارایی فنی، بازاریابی و ساختار بازار زعفران ایران دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی کارایی فنی، بازاریابی و ساختار بازار زعفران ایران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی کارایی فنی، بازاریابی و ساختار بازار زعفران ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی کارایی فنی، بازاریابی و ساختار بازار زعفران ایران :
تعداد صفحات :۲۵
مطالعه حاضر به تعیین کارایی فنی و بررسی بازاریابی و ساختار بازار زعفران میپردازد. در این تحقیق جهت بررسی کارایی فنی، حاشیههای بازاریابی زعفران و شناسایی مسیرهای بازاررسانی از آمار پیمایشی با تکمیل ۱۴۰ پرسشنامه از بهره برداران و ۲۵ پرشسنامه خرده فروش ۱۴ پرسشنامه عمده فروش و مصاحبه با تعدادی کارشناس کشاورزی مربوط به سال ۱۳۹۱ در شهرستانهای استان خراسان رضوی و جهت تعیین ساختار بازار از آمار و اطلاعات سری زمانی ۹۱-۱۳۷۴ استفاده شده است. تخمین کارایی فنی از روش DEA، برآورد حاشیههای بازاریابی از دیدگاه دیگبی و برای تعیین ساختار بازار از شاخصهای نسبت تمرکز و هرفیندال استفاده شده است. نتایج نشان میدهد، متوسط کارایی فنی بهرهبرداران ۴۹/۶۳ و حداقل و حداکثر کارایی فنی به ترتیب ۰۴/۱۹ و ۱۰۰ می باشد. اختلاف زیاد زعفرانکاران با حداقل و حداکثر کارایی فنی و فراوانی زیاد بهرهبرداران با کارایی کم حاکی از آن است که میتوان با مدیریت صحیح میزان تولید را افزایش داد. متوسط حاشیه خردهفروشی از حاشیه عمدهفروشی آنها بیشتر بوده و متوسط ضریب هزینه بازاریابی زعفران ۷۸/۱۴درصد میباشد. یعنی به عبارت دیگر سهم عوامل بازاریابی در قیمت نهایی زعفران ۷۸/۱۴ درصد است. بازار حاکم بر محصول زعفران طی دوره تحلیل انحصار چندجانبه تشخیص داده شد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.