مقاله مقایسه‌ی هزینه و منابع رشد تجارت دو‌جانبه‌ی ایران و مهم‌ترین شرکای تجاری(تجارت کالاهای کشاورزی، غیر کشاورزی و کل)


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله مقایسه‌ی هزینه و منابع رشد تجارت دو‌جانبه‌ی ایران و مهم‌ترین شرکای تجاری(تجارت کالاهای کشاورزی، غیر کشاورزی و کل) دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه‌ی هزینه و منابع رشد تجارت دو‌جانبه‌ی ایران و مهم‌ترین شرکای تجاری(تجارت کالاهای کشاورزی، غیر کشاورزی و کل)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه‌ی هزینه و منابع رشد تجارت دو‌جانبه‌ی ایران و مهم‌ترین شرکای تجاری(تجارت کالاهای کشاورزی، غیر کشاورزی و کل)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه‌ی هزینه و منابع رشد تجارت دو‌جانبه‌ی ایران و مهم‌ترین شرکای تجاری(تجارت کالاهای کشاورزی، غیر کشاورزی و کل) :

تعداد صفحات :۳۳

مطالعه­ی حاضر با توجه به التزام مدیریت تجارت محصولات کشاورزی، به اندازه­گیری هزینه‌های تجارت دوجانبه و شناسایی سهم عوامل موثر در رشد تجارت دوجانبه ایران و شرکای عمده تجارت این محصولات و مقایسه­ی آن با تجارت محصولات غیر کشاورزی و کل پرداخته است. بر اساس نتایج به­دست آمده، میانگین موزون هزینه‌های تجارت دوجانبه ایران و شرکای عمده در تجارت کالاهای کشاورزی، غیر کشاورزی و کل طی دوره ۲۰۱۰-۱۹۹۵ به­ترتیب با کاهش ۱۴، ۱۳ و ۵/۱۳ درصدی مواجه بوده است. در این میان هزینه‌های تجارت کالاهای کشاورزی با امارات متحده عربی، برزیل، سوئیس و چین، هزینه‌های تجارت کالاهای غیر کشاورزی و کل ایران با چین، امارات متحده عربی و هند بیشترین کاهش را داشته­اند. بر اساس نتایج تجزیه رشد تجارت دوجانبه ایران و شرکای عمده­ی تجاری در گروه‌های کالاهای کشاورزی، غیر کشاورزی و کل رشد درآمد به­ترتیب توضیح­دهنده ۳، ۶۷، ۵۱% و کاهش هزینه‌های تجارت به­ترتیب توضیح­دهنده ۹۷، ۳۲ و ۴۸% تغییرات تجارت دوجانبه­ی ایران و شرکای تجاری بوده است. از اینرو پیشنهاد می‌گردد تا در تنظیم روابط تجاری در کلیه­ی گروه کالاهای مختلف به عامل هزینه‌های تجارت توجه خاص مبذول گردد. طبقه­بندیJEL: C02, C23, F13

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.