مقاله ساخت و اعتباریابی مقیاس هوش چندگانه‌ی زمینه‌ای براساس نظریه‌ی پنتاگون


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله ساخت و اعتباریابی مقیاس هوش چندگانه‌ی زمینه‌ای براساس نظریه‌ی پنتاگون دارای ۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ساخت و اعتباریابی مقیاس هوش چندگانه‌ی زمینه‌ای براساس نظریه‌ی پنتاگون  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ساخت و اعتباریابی مقیاس هوش چندگانه‌ی زمینه‌ای براساس نظریه‌ی پنتاگون،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ساخت و اعتباریابی مقیاس هوش چندگانه‌ی زمینه‌ای براساس نظریه‌ی پنتاگون :

تعداد صفحات :۳۴

هدف این پژوهش، ساخت و اعتباریابی مقیاس هوش چندگانه­ی زمینه‌ای براساس نظریه­ی پنتاگونبود. روش پژوهش حاضر توصیفی واز نوع تحلیلی و پیمایشی بود. جامعه­ی آماری این پژوهش شامل کلیه‌ی دانشجویان دانشکده‌ی علوم‌تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز بود که با استفاده از نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای، کلیه­ی دانشجویان ترم ۶ و ۸ این دانشکده انتخاب شدند. برای ساخت ابزار پژوهش، ابتدا زیرمقیاس­ها و گویه­های هوش چندگانه­ی زمینه­ای بر اساس مدل هوش یادگیری پنتاگون(چنگ،۲۰۰۰) بیرون کشیده شده و سپس اعتبار صوری، محتوایی و سازه و پایایی آن با استفاده از  نرم­افزارهای spss18 وLisrel 8.54 محاسبه و پس ازحذف ملاک­ها و نشانگرهای غیر معتبر و بدون پایایی، مقیاس نهایی آماده شد. نتایج مطالعه بر اساس مقیاس ساخته شده نشان داد که ۱- میانگین انواع هوش چندگانه‌ی زمینه‌ای دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی بالاتر از حد متوسط اما پایین‌تر از حد مطلوب می‌باشد. ۲-  بالاترین میانگین هوش چندگانه­ی دانشجویان مربوط به هوش اجتماعی و پایین­ترین میانگین مربوط به هوش سیاسی آنان می‌باشد. ۳- بین میانگین انواع هوش­های چندگانه­ی دانشجویان رشته‌هایمختلف تفاوت معناداری وجود دارد. ۴- بین میانگین انواع هوش­های چندگانه­ی دانشجویان زن و مرد تفاوت معناداری وجود دارد. ۵- بین میانگین انواع هوش چندگانه­ی دانشجویان خوابگاهی و غیر خوابگاهی دانشکده تفاوت معناداری وجود ندارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.