مقاله ارزیابی و اولویتبندی تصمیمگیران شهری در یکپارچهسازی سیستم حمل و نقل عمومی با استفاده از روش کوپراس (مطالعه موردی: شهر ارومیه)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله ارزیابی و اولویتبندی تصمیمگیران شهری در یکپارچهسازی سیستم حمل و نقل عمومی با استفاده از روش کوپراس (مطالعه موردی: شهر ارومیه) دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ارزیابی و اولویتبندی تصمیمگیران شهری در یکپارچهسازی سیستم حمل و نقل عمومی با استفاده از روش کوپراس (مطالعه موردی: شهر ارومیه) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی و اولویتبندی تصمیمگیران شهری در یکپارچهسازی سیستم حمل و نقل عمومی با استفاده از روش کوپراس (مطالعه موردی: شهر ارومیه)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله ارزیابی و اولویتبندی تصمیمگیران شهری در یکپارچهسازی سیستم حمل و نقل عمومی با استفاده از روش کوپراس (مطالعه موردی: شهر ارومیه) :
تعداد صفحات :۲۷
امروزه، با رشد جمعیت شهری استفاده از حمل و نقل عمومی و شخصی به سرعت در حال افزایش است که باعث آلودگی هوا و صوتی و مصرف بیرویه سوخت میشود. مطالعات نشان داده که حمل و نقل عمومی در مقایسه با وسایل نقلیه شخصی مقرون به صرفهتر است وآلودگی کمتری ایجاد میکند. حمل و نقل عمومی برای داشتن عملکردی پایدار به هماهنگی و یکپارچگی با دیگر وسایل حمل و نقل نیاز دارد. کلانشهر ارومیه با رشد سالانه ۴۲/۱ درصدی جمعیت، با تراکم ترافیک سنگین و افزایش زمان سفر روبرو شده است. به منظور کاهش تراکم سنگین ترافیک و مشکلات ناشی از آن در این کلان شهر اتوبوسهای تندرو (BRT) توسط برنامهریزان شهری و مهندسین به عنوان سیستم حمل و نقل عمومی طراحی و عملیاتی شدند. اما، این سیستم حمل و نقل برای این که بتواند به خوبی در این کلان شهر عمل کند و توانایی رقابت با دیگر وسایل حمل و نقل عمومی داشته باشد به یکپارچگی در جنبههای مختلف اقتصادی، فنی، زیستمحیطی و اجتماعی نیاز دارد. بنابراین ابتدا در این مقاله معیارهای یکپارچهسازی در این سیستم حمل و نقل با طرح پرسشنامه به دست میآیند و با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)، این معیارها وزندهی میشوند و سپس ارزیابی و اولویتبندی تصمیمگیران شهری از قبیل مسئولان اجرایی شهری، هیئت مدیره شهری، رانندگان و مسافران برای اجرای برنامهها و سیاستهای یکپارچهسازی و گسترش آنها به دیگر مناطق شهر با استفاده از روش کوپراس (COPRAS) انجام میشود. در کل نتایج نشان میدهند مسئولان اجرایی شهری به ترتیب اولویت اول، رانندگان اولویت دوم، مسافران اولویت سوم و هیئت مدیره شهری اولویت چهارم را در تصمیمگیری و یکپارچهسازی این سیستم حمل و نقل عمومی دارند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.