مقاله مزیتهای حمل و نقل ریلی درون شهری نسبت به جادهای، بر اساس رویکرد توسعه پایدار، مطالعه موردی خط ۴ متروی تهران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مزیتهای حمل و نقل ریلی درون شهری نسبت به جادهای، بر اساس رویکرد توسعه پایدار، مطالعه موردی خط ۴ متروی تهران دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مزیتهای حمل و نقل ریلی درون شهری نسبت به جادهای، بر اساس رویکرد توسعه پایدار، مطالعه موردی خط ۴ متروی تهران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مزیتهای حمل و نقل ریلی درون شهری نسبت به جادهای، بر اساس رویکرد توسعه پایدار، مطالعه موردی خط ۴ متروی تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مزیتهای حمل و نقل ریلی درون شهری نسبت به جادهای، بر اساس رویکرد توسعه پایدار، مطالعه موردی خط ۴ متروی تهران :
تعداد صفحات :۲۷
محیط زیست یکی از ارکان بسیار مهم حیات و توسعه اقتصادی محسوب میشود، هم اکنون این ثروت خدادادی به دلایل مختلف، به طور آزاد و نامحدود، مورد بهره برداری قرار میگیرد. یکی از این بخشهای تهدید کننده، حمل و نقل و به خصوص بخش حمل و نقل خصوصی است که سالانه آلودگیهای زیادی نظیر آلودگی هوا و صوتی ایجاد کرده و هزینههای اقتصادی و زیست محیطی قابل توجهی به کشورها وارد میکند. از سویی در میان ابعاد توسعه پایدار شهری، نقش عامل زیست محیطی، بنا به نداشتن منفعتهای اقتصادی و سودا گرایانه، کمتر مورد توجه بوده است. همچنین علاوه بر عوامل طبیعی، عوامل انسانی بیشترین سهم را در تخریب محیط زیست داراست. این مقاله به بررسی مزیتهای حمل و نقل ریلی نسبت به جاده ای از دیدگاه توسعه پایدار میپردازد، که برای این منظور ابتدا شاخصهای حمل و نقل و توسعه پایدار شهری شناسایی شد. برای شناسایی ارتباط بین شاخصها از طریق پرسشنامه و توزیع آن بین نخبگان امر و با استفاده از نرم افزار AMOS توانستیم به ارتباط موثر آنها پی ببریم. سپس با استفاده از پرسشنامه در بین مسافران مختلف متروی خط ۴ به صورت تصادفی، انتخاب جایگزین آنها در صورت نبودن مترو را شناسایی کرده و به ارزیابی زیست محیطی بدیلهای مختلف در مقایسه با حمل ونقل جاده ای در ابعاد مصرف سوخت، آلودگیهای صوتی و هوایی و سایر هزینههای مرتبط پرداخته شد. در پایان با توجه به تاثرات شگرف زیست محیطی از حمل و نقل ریلی علیرغم محدودیتهای خاص مربوطه و نقش انکار ناپذیر مترو در کاهش خسارات و هزینهها، برآورد و تخمین ارزش اقتصادی صرفه جویی شده توسعه این نوع از حمل و نقل نسبت به جاده ای و ارزیابی اقتصادی-زیست محیطی آن، برای نشان دادن ارزش اجتماعی این زیرساخت پیشنهاد گردید.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.