مقاله پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی بر اساس ویژگی‌های شخصیتی، سبک‌های هویت و تعهد


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی بر اساس ویژگی‌های شخصیتی، سبک‌های هویت و تعهد دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی بر اساس ویژگی‌های شخصیتی، سبک‌های هویت و تعهد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی بر اساس ویژگی‌های شخصیتی، سبک‌های هویت و تعهد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی بر اساس ویژگی‌های شخصیتی، سبک‌های هویت و تعهد :

تعداد صفحات :۲۵

The present study aimed to investigate the role of personality characteristics, identity style and commitment in prediction of the academic procrastination among the high school students. Research method was descriptive and Correlational. Using multistage cluster-random sampling, 450 high school students (225 males, 225 females) were selected from the city of Tehran. All the participants were asked to complete the following questionnaires: Solomon and Ruth Bloom”s Academic Procrastination Inventory (1984), NEO Five-Factor Inventory (NEO-FFI) and ISI Identity style Inventory (ISI; Berzonsky,1989). Data were analyzed using Pearson’s correlation coefficient, stepwise regression analysis. Results showed a significantly positive relationship between academic procrastination with Neuroticism, Openness, and Diffuse/avoidant Style. Also, there is negatively significant relationship between academic procrastination with Conscientiousness, Agreeableness, Extraversion, Commitment, Normative Style, and Information Style (p<0.01). The results of stepwise regression showed that the variables Conscientiousness, Neuroticism, Openness and commitment could predict academic procrastination variable significantly(F4,445 =59/96, p<0,000) .Given these findings, it can be said that rising Neuroticism, Openness among the high school students will lead into increasing the amount of academic procrastination, and also rising conscientiousness and commitment among high school students will lead into abating the amount of academic procrastination.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.