مقاله اثربخشی آموزش رفتارهای سالم (با تأکید بر حل مسئله) بر سبکهای حل مسئله و راهبردهای مقابلهای سازنده در نوجوانان دانش آموز
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله اثربخشی آموزش رفتارهای سالم (با تأکید بر حل مسئله) بر سبکهای حل مسئله و راهبردهای مقابلهای سازنده در نوجوانان دانش آموز دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اثربخشی آموزش رفتارهای سالم (با تأکید بر حل مسئله) بر سبکهای حل مسئله و راهبردهای مقابلهای سازنده در نوجوانان دانش آموز کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی آموزش رفتارهای سالم (با تأکید بر حل مسئله) بر سبکهای حل مسئله و راهبردهای مقابلهای سازنده در نوجوانان دانش آموز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله اثربخشی آموزش رفتارهای سالم (با تأکید بر حل مسئله) بر سبکهای حل مسئله و راهبردهای مقابلهای سازنده در نوجوانان دانش آموز :
تعداد صفحات :۲۹
چکیده: هدف این پژوهش بررسی تأثیر آموزش رفتارهای سالم بر سبکهای حل مسئله و راهبردهای مقابلهای سازنده در دانشآموزان ناحیه ۲ آموزشوپرورش زاهدان بود. جامعه آماری پژوهش تمامی دانشآموزان پسر دوره متوسطه بودند. یکی از دبیرستانها به صورت تصادفی ساده انتخاب و پیشآزمون در پایه سوم اجرا گردید. سپس ۵۰ نفر از دانشآموزانی که کمترین نمره را کسب کرده بودند انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. طرح پژوهش آزمایشی از نوع پیشآزمون – پسآزمون و پیگیری با گروه گواه بود. گروه آزمایش آموزش رفتارهای سالم با تأکید بر حل مسئله را در ۱۰ جلسه ۹۰ دقیقهای (دو ماه) دریافت نموده و گروه گواه در این مدت هیچ آموزشی را دریافت نکردند. پس از اتمام جلسات، پسآزمون و دو ماه بعد از اتمام جلسات، پیگیری اجرا گردید. برای جمعآوری اطلاعات از مقیاس سبکهای حل مسئله (PSS) و مقیاس راهبردهای مقابلهای نوجوانان (ACS) استفاده شد. دادهها با بهرهگیری از آزمون تحلیل کوواریانس چند متغیری و تک متغیری تحلیل گردید. نتایج نشان داد که آموزش رفتارهای سالم با تأکید بر حل مسئله در مرحله پسآزمون و پیگیری در افزایش سبکهای حل مسئله سازنده و مقابله سازش یافته مؤثر بوده است (۰۱ (P <0/00. هدف این پژوهش بررسی تأثیر آموزش رفتارهای سالم بر سبکهای حل مسئله و راهبردهای مقابلهای سازنده در دانشآموزان ناحیه ۲ آموزشوپرورش زاهدان بود. جامعه آماری پژوهش تمامی دانشآموزان پسر دوره متوسطه بودند. یکی از دبیرستانها به صورت تصادفی ساده انتخاب و پیشآزمون در پایه سوم اجرا گردید. سپس ۵۰ نفر از دانشآموزانی که کمترین نمره را کسب کرده بودند انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. طرح پژوهش آزمایشی از نوع پیشآزمون – پسآزمون و پیگیری با گروه گواه بود. گروه آزمایش آموزش رفتارهای سالم با تأکید بر حل مسئله را در ۱۰ جلسه ۹۰ دقیقهای (دو ماه) دریافت نموده و گروه گواه در این مدت هیچ آموزشی را دریافت نکردند. پس از اتمام جلسات، پسآزمون و دو ماه بعد از اتمام جلسات، پیگیری اجرا گردید. برای جمعآوری اطلاعات از مقیاس سبکهای حل مسئله (PSS) و مقیاس راهبردهای مقابلهای نوجوانان (ACS) استفاده شد. دادهها با بهرهگیری از آزمون تحلیل کوواریانس چند متغیری و تک متغیری تحلیل گردید. نتایج نشان داد که آموزش رفتارهای سالم با تأکید بر حل مسئله در مرحله پسآزمون و پیگیری در افزایش سبکهای حل مسئله سازنده و مقابله سازش یافته مؤثر بوده است (۰۱ (P <0/00.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.