مقاله مقایسهی هوش هیجانی و مؤلفههای آن در دانشآموزان نابینا و بینا
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مقایسهی هوش هیجانی و مؤلفههای آن در دانشآموزان نابینا و بینا دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مقایسهی هوش هیجانی و مؤلفههای آن در دانشآموزان نابینا و بینا کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسهی هوش هیجانی و مؤلفههای آن در دانشآموزان نابینا و بینا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مقایسهی هوش هیجانی و مؤلفههای آن در دانشآموزان نابینا و بینا :
تعداد صفحات :۲۴
تحقیق حاضر به منظور مقایسه مؤلفههای هوش هیجانی در دانشآموزان نابینا و بینا انجام شده است. جامعهی آماری پژوهش حاضر، شامل کلیهی دانشآموزان نابینا و بینای پسر و دختر در دامنهی سنی ۱۳-۲۰ ساله بود که در سال تحصیلی ۸۸-۱۳۸۷ مشغول به تحصیل در مدارس راهنمایی و دبیرستان شهر اردبیل بودند. تعداد ۶۰ نفر (۳۰ پسر و ۳۰ دختر) نابینا و۶۰ نفر (۳۰ پسر و ۳۰ دختر) بینا از میان دانشآموزان انتخاب شدند. پرسشنامهی هوش هیجانی بار-آن به عنوان ابزار جمع آوری دادهها به صورت انفرادی و در محل آموزشگاه بر روی آنها اجرا شد. ضمن آن که روش تحقیق مطالعهی حاضر با توجه به موضوع آن، از نوع علّی- مقایسهیی بوده است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از تحلیل واریانس چندمتغیری (MANOVA) استفاده شده است. نتیجهی مطالعه نشان داد که بین دانشآموزان نابینا و بینا در مؤلفههای همدلی، عزت نفس، کنترل تکانه، انعطافپذیری، مسئولیتپذیری، تحمل فشار روانی، خوشبینی، شادکامی، خودابرازی، واقعگرایی، خودشکوفایی و استقلال هوش هیجانی تفاوت معنیدار وجود دارد ولی در مؤلفههای حل مسأله، روابط بین فردی و خودآگاهی هیجانی تفاوت معنیدار نبود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.