مقاله اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی و حافظه‌ی فعال بر عملکرد خواندن (دقت، سرعت و درک مطلب)، دانش‌آموزان نارساخوان


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی و حافظه‌ی فعال بر عملکرد خواندن (دقت، سرعت و درک مطلب)، دانش‌آموزان نارساخوان دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی و حافظه‌ی فعال بر عملکرد خواندن (دقت، سرعت و درک مطلب)، دانش‌آموزان نارساخوان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی و حافظه‌ی فعال بر عملکرد خواندن (دقت، سرعت و درک مطلب)، دانش‌آموزان نارساخوان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی و حافظه‌ی فعال بر عملکرد خواندن (دقت، سرعت و درک مطلب)، دانش‌آموزان نارساخوان :

تعداد صفحات :۲۷

پژوهشحاضر با هدف، بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی و حافظه‌ی فعال بر عملکردخواندن (دقت، سرعت و درک مطلب) دانش­آموزان نارساخوان انجام شد. طرح پژوهش، آزمایشیاز نوع پیش­آزمون-پس­آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش­آموزاندختر نارساخوان دوره ابتدایی شهر کرمانشاه درسال تحصیلی ۹۱-۹۰ بود. با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای ابتدا۱۴۰نفر مشکوکبه نارساخوانی در پایه سوم و چهارم انتخاب شدند سپس از آن تعداد ۴۸ دانش‌آموز نارساخوان بهعنوان نمونه انتخاب گردید. به صورت تصادفی به سه گروه (دو گروه آزمایش و یک گروهکنترل) تقسیم شدند. چک لیست خواندن، آزمون هوشی وکسلر کودکان، آزمون تشخیصی خواندنفلاح چای و آزمون خواندن (محقق ساخته) به عنوان ابزارهای گردآوری اطلاعات استفادهشدند. آموزش راهبردهای فراشناختی و حافظه‌ی فعال به مدت هشت جلسه ۶۰دقیقه­ای بهگروه­های آزمایش ارائه شد. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش راهبردهایفراشناختی و حافظه‌ی فعال تأثیر معنی دار در بهبود عملکرد خواندن داشتند. همچنیننتایج آزمون تعقیبی نشان دادکه راهبردهای فراشناختی در درک مطلب و حافظه‌ی فعال دردقت برتری مثبت معنی داری نسبت به گروه آزمایشی دیگر داشتند. براساس یافته­های به دستآمده می­توان نتیجه گرفت هر دو روش آموزشی موجب بهبود عملکرد خواندن می­شود وراهبردهای فراشناختی در درک مطلب و حافظه‌ی فعال در دقت موثرترهستند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.