مقاله اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی و حافظهی فعال بر عملکرد خواندن (دقت، سرعت و درک مطلب)، دانشآموزان نارساخوان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی و حافظهی فعال بر عملکرد خواندن (دقت، سرعت و درک مطلب)، دانشآموزان نارساخوان دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی و حافظهی فعال بر عملکرد خواندن (دقت، سرعت و درک مطلب)، دانشآموزان نارساخوان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی و حافظهی فعال بر عملکرد خواندن (دقت، سرعت و درک مطلب)، دانشآموزان نارساخوان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی و حافظهی فعال بر عملکرد خواندن (دقت، سرعت و درک مطلب)، دانشآموزان نارساخوان :
تعداد صفحات :۲۷
پژوهشحاضر با هدف، بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی و حافظهی فعال بر عملکردخواندن (دقت، سرعت و درک مطلب) دانشآموزان نارساخوان انجام شد. طرح پژوهش، آزمایشیاز نوع پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشآموزاندختر نارساخوان دوره ابتدایی شهر کرمانشاه درسال تحصیلی ۹۱-۹۰ بود. با روش نمونهگیری تصادفی خوشهای ابتدا۱۴۰نفر مشکوکبه نارساخوانی در پایه سوم و چهارم انتخاب شدند سپس از آن تعداد ۴۸ دانشآموز نارساخوان بهعنوان نمونه انتخاب گردید. به صورت تصادفی به سه گروه (دو گروه آزمایش و یک گروهکنترل) تقسیم شدند. چک لیست خواندن، آزمون هوشی وکسلر کودکان، آزمون تشخیصی خواندنفلاح چای و آزمون خواندن (محقق ساخته) به عنوان ابزارهای گردآوری اطلاعات استفادهشدند. آموزش راهبردهای فراشناختی و حافظهی فعال به مدت هشت جلسه ۶۰دقیقهای بهگروههای آزمایش ارائه شد. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش راهبردهایفراشناختی و حافظهی فعال تأثیر معنی دار در بهبود عملکرد خواندن داشتند. همچنیننتایج آزمون تعقیبی نشان دادکه راهبردهای فراشناختی در درک مطلب و حافظهی فعال دردقت برتری مثبت معنی داری نسبت به گروه آزمایشی دیگر داشتند. براساس یافتههای به دستآمده میتوان نتیجه گرفت هر دو روش آموزشی موجب بهبود عملکرد خواندن میشود وراهبردهای فراشناختی در درک مطلب و حافظهی فعال در دقت موثرترهستند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.