مقاله بررسی آلودگی نفتی آب توازن کشتی های تجاری دریای خزر در منطقه بندر انزلی


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی آلودگی نفتی آب توازن کشتی های تجاری دریای خزر در منطقه بندر انزلی دارای ۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی آلودگی نفتی آب توازن کشتی های تجاری دریای خزر در منطقه بندر انزلی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی آلودگی نفتی آب توازن کشتی های تجاری دریای خزر در منطقه بندر انزلی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی آلودگی نفتی آب توازن کشتی های تجاری دریای خزر در منطقه بندر انزلی :

تعداد صفحات:۷

چکیده:

بر اساس سند MEPC48/2)2002) آب توازن آبی است با مواد معلق موجود درآن که به منظور کنترل اختلاف آبخور سینه و پاشنه و پهلو (list,trim) آبخور، ثبات، و فشارهای وارده بر یک کشتی برداشت می شود . آب توازن توسط مجرای آبگیری که در کناره و ته کشتی قرار دارد به کمک پمپ برداشت می شود. از دیگر فواید آب توازن کشتیها می توان به : نگهداری پایداری کشتی ها، افزایش بازدهی پروانه کشتی ها با غوطه ورشدن کامل پروانه در آب، بالا بردن بازدهی سکان کشتی ها اشاره نمود .برای حفظ پایداری،توازن و یکپارچگی بدنه در زمان خالی بودن کشتی، مخازن آن را با آب پر نموده و هنگام بارگیری، آب به تناسب خالی می شود.کشتیها بیش از ۹۰ % از محموله های تجاری را جابجا می کنند و تخمین زده می شودکه روزانه در حدود ۳-۵ میلیارد تن آب توازن بوسیله ۸۵۰۰۰ کشتی در سراسر دنیا جابجا می شود . آب توازن بعنوان یک حامل اصلی برا ی انتقالگونه ها و مواد شیمیایی محسوب می شود . هر کشتی ممکنست بسته به اندازه و هدف کشتی از چند لیتر تا ۱۳۰۰۰۰ هزار
تن آب توازن را حمل کند و میزان آن در کشتیها بستگی به معیارهایی همچون طراحی، اندازه و استحکام کشتی دارد سایر عوامل مخاطره آمیز که به نگرانی ناشی از آب توازن و حجم آن می افزاید، تعداد کشتیهای ورودی به بندر و تشابه زیست محیطی و زیستگاهی بنادر مبداء و مقصد می باشند سازمان بین المللی دریانوردی IMO از سال ۱۹۷۳ ،فعالیت خود را از طریق کشورهای عضو در ارتباط با تدوین کنوانسیونی به منظور پرداختن ب ه مسائل آلودگی موضوع آب توازن بنام کنوانسیون مارپول آغاز کرد .کنوانسیون مارپول ،مشکل آلودگی دریا توسط کشتی ها را عنوان کرده و حمل ونقل دریایی را تحت ضوابط و مقررات خاصی درآوردهاست.امروزه IMO خط مشی کاربردی را توسط کمیته حفظ محیط زیست دریایی در مقیاس جهانی صادر کرده ودراین دستورالعمل درباره دریافت، تعویض و تخلیه آب توازن کشتیها اطلاعات لازم ارائه گردیده و به عنوان سند شماره A 774)18( توسط IMO در سال ۱۹۹۲ پذیرفته شده است . در سال ۱۹۹۷ ، معلوم شد که اعضای IMO به علت محدودیتهای موجود در دستورالعملها (عمدتا اخ تیاری بودن آنها ) باید درخصوص یک رژیم اجباری بین المللی کار کنند . بر همین اساس تدوین پیش نویس کنوانسیون کنترل و مدیریت آب توازن کشتیها و رسوبات آن شروع شد . این کنوانسیون جهانی درسیزدهم ماه فوریه سال ۲۰۰۴ در IMO به تصویب رسید و شامل سیستمهای قابل استفاده شیمیایی و بیولوژیکی، مکانیزمهایی نظیر استفاده بیولوژیکی و استفاده از ارگانیسمها یا استفاده متناوب از آنها، یا هر تغییر در صفات مشخصه فیزیکی و شیمیایی آب توازن است با توجه به اینکه معضل تخلیه آب توازن کشتیها امروزه به یک معضل جهانی تبدیل شده است، از طرف IMO تعداد ۶ ایستگاه آلوده که ملزم به سالم سازی آب توازن می باشند شامل : بمبئی هند، دالیان چین، اودسا اکراین، سالدانهای آفریقای جنوبی، سپتیبا در برزیل، جزیره خارک در ایران است . کشور ایران بدلیل داشتن مرزهای گسترده دریایی در شمال و جنوب در معرض خسارات زیست محیطی و اقتصادی ناشی از تردد کشتی ها و انتقال آب توازن آنها قرار دارد.انتخاب جزیره خارک در ایران بعنوان یکی از ۶ایستگاه جهانی لزوم یک تحقیق و پژوهش دقیق در مورد میزان آلودگیهای ناشی از آب توازن کشتیها را بیش از پیش روشن می سازد با تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی ، ایران نیز به کنوانسیون بی نالملل ی جلوگیری از آلودگی ناشی از کشتیها پیوست واز تاریخ ۸۱/۱۱/۳ ای نکنوانسیون در ایران لاز مالاجر ا شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.