مقاله فراز و فرود نقش رزمنده در روایت سه‌گانه «اخراجی‌ها»


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله فراز و فرود نقش رزمنده در روایت سه‌گانه «اخراجی‌ها» دارای ۴۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله فراز و فرود نقش رزمنده در روایت سه‌گانه «اخراجی‌ها»  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله فراز و فرود نقش رزمنده در روایت سه‌گانه «اخراجی‌ها»،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله فراز و فرود نقش رزمنده در روایت سه‌گانه «اخراجی‌ها» :

تعداد صفحات :۴۹

سه‌گانه «اخراجی‌ها» از مهم‌ترین فراورده‌های فرهنگ مردم‌پسند در حوزه دفاع مقدس است. اخراجی‌ها را می‌توان پرفروش‌ترین داستان دفاع مقدس دانست. هرچند مضمون اصلی هر کدام از قسمت‌های سه‌گانه اخراجی‌ها متفاوت است، شخصیت‌های اصلی این سه‌گانه ثابت‎اند.
این پژوهش با مبنا قرار دادن روایت‌شناسی ساختارگرا و با استفاده از الگوی مشارکت‌کنندگان «گریماس»، به‌ دنبال یافتن فراز و فرودهای نقش رزمنده در روایت سه‌گانه اخراجی‌هاست. در هر فیلم در سه پی‌رفت،[۱] جایگاه سه نوع رزمنده مشخص شده و به تغییرات موقعیت رزمندگان مخلص، رزمندگان فرصت‌طلب و رزمندگان اخراجی در جایگاه‌های فاعل، یاری‌دهنده و بازدارنده توجه شده ‌است. بررسی مجموع فراز و فرودهای سه نوع شخصیت رزمنده در سه‏گانه اخراجی‏ها، نشان می‌دهد که بر خلاف عنوان فیلم اخراجی‌ها، این رزمندگان مخلص هستند که در جایگاه محوری روایت قرار دارند و نه رزمندگان اخراجی. رزمندگان مخلص در پی‌رفت[۲] نهایی هر کدام از قسمت‌های سه‏گان روایت فیلم، در جایگاه فاعل قرار می‏گیرند و داستان حول نقش آنها به پایان می‏رسد.
۱. Sequence
۲. گزاره که کوچک‌ترین واحد روایی است و هم‌ارز یک جمل مستقل (تودوروف،۱۳۷۹: ۸۸ ؛ احمدی،۱۳۷۰: ۸۳) از ترکیب یک شخصیت با کنشی منفرد و تجزیه‏نشدنی (مثل الف، ب را می‌کشد یا الف به شهر می‌رسد) و یا با یک صفت ساده و بسیط (مثل الف شرور است یا الف شاه است) به وجود می‌آید و پی‌رفت که معادل یک جمل مرکب است، رشته‌ای از گزاره‌هاست که خود به تنهایی می‌تواند یک داستان باشد (تودوروف،۱۳۷۹: ۹۱). برای آشنایی با مفهوم پی‌رفت و چگونگی تشخیص حد و مرز پی‌رفت‌های متوالی یک متن نگاه کنید به: (تودوروف،۱۳۷۹: ۹۰ ـ ۸۶ ؛ اخوت،۱۳۷۱: ۵۸ ـ ۵۷).

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.