مقاله بررسی «معنای زندگی» براساس دیدگاه انسانشناختی علامه جعفری و اصول تربیتی ناظر بر آن
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی «معنای زندگی» براساس دیدگاه انسانشناختی علامه جعفری و اصول تربیتی ناظر بر آن دارای ۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی «معنای زندگی» براساس دیدگاه انسانشناختی علامه جعفری و اصول تربیتی ناظر بر آن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی «معنای زندگی» براساس دیدگاه انسانشناختی علامه جعفری و اصول تربیتی ناظر بر آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی «معنای زندگی» براساس دیدگاه انسانشناختی علامه جعفری و اصول تربیتی ناظر بر آن :
تعداد صفحات :۳۶
این پژوهش درصدد بررسی معنای زندگی و مبانی انسانشناختی در دیدگاه جعفری است تابتواند اصول تربیت و مبانی آن را از نظریه حیات معقول ایشان استخراج کند. این پژوهش رویکرد توصیفیـ تحلیلی دارد و از روشهای استنتاج عملی و تحلیل استعلایی استفاده شده است. یافتهها بیانگر این است که جعفری با تأکید بر رویکرد دینی، زندگی معنادار را در چارچوب نظریه حیات معقول ترسیم میکند. ایشان دو عنصر بنیادین عقل و وجدان را در تصعید حیات تکاملی دخیل میداند که انسان را تحت تعالیم پیامبران الهی از مرحله ناخودساخته به خودساخته و درنهایت به خداساختگی نائل میکند. ایشان میان معنا و هدف زندگی قائل به ترادف و نظریه او در باب معنای زندگی منطبق بر نظریه هدف الهی است که براساس آن زندگی به آن اندازه که به تحقق هدف الهی از خلقت آدمی، که همانا قرار گرفتن در جاذبه ربوبی است، مدد رساند، معنادار خواهد بود و این معناداری در سایه خروج از حیات طبیعى محض و ورود به حیات معقول تحقق مىیابد. در نهایت اصول به دست آمده در این پژوهش عبارت از تصعید احساسات، تصعید آزادی رو به اختیار، برتری کردار بر گفتار، پرورش وجدان، تلازم تعقل با تهذیب و مسئولیتپذیری است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.