مقاله بررسی تطبیقی موسیقی شعر معروف الرّصافی و فرّخی یزدی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی تطبیقی موسیقی شعر معروف الرّصافی و فرّخی یزدی دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی تطبیقی موسیقی شعر معروف الرّصافی و فرّخی یزدی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تطبیقی موسیقی شعر معروف الرّصافی و فرّخی یزدی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی تطبیقی موسیقی شعر معروف الرّصافی و فرّخی یزدی :
تعداد صفحات :۳۲
هدف این مقاله، بررسی تطبیقی موسیقی شعر فرّخی یزدی و معروف الرّصافی است. برای رسیدن به این مقصود، موسیقی اشعار این دو شاعر به دو قسم موسیقی بیرونی و درونی تقسیمبندی شده است. در قسمت موسیقی بیرونی به بررسی وزن، قافیه و ردیف و در قسمت موسیقی درونی، تکرار با دو زیر شاخه واجآرایی و تکرار لفظ و همچنین جناس و سجع بررسی شده است. نتایج این بررسی نشان میدهد که تنوّع بحور در شعر رصافی بسیار بیشتر از شعر فرّخی است. در مقابل، قافیههای فرّخی نسبت به قافیههای رصافی، نرمتر و طولانیترند و برعکس، رصافی به انتخاب قافیههای خشنتر و کوتاهتر تمایل بیشتری نشان داده است. استفاده از ردیف نیز که از ویژگیهای شعر فارسی است، از عوامل دیگری است که سطح موسیقایی اشعار فرّخی را بالا برده است. در صنعت تکرار نیز ائتلاف میان لفظ و معنی عبارات در شعر دو شاعر به چشم می خورد. در شعر فرّخی، مصوّت «آ» و صامتهای «ش» و «م» و در شعر رصافی مصوّت «ی» و صامتهای «ش» و «س» بیشترین بسامد را دارند که با توجّه به دیدگاههای ناقدان عرب خاصیّت موسیقایی و معنایی آنها تبیین شده است. در بهرهگیری از جناس و سجع نیز شباهت زیادی میان این دو مشهود است. جناس زائد، اشتقاق، شبه اشتقاق و تام به ترتیب بیشترین بسامد را در دیوان دو شاعر به خود اختصاص دادهاند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.