مقاله هویت فرهنگی و اثرات آن بر روشهای بومی تهویه طبیعی بازار قدیم دزفول، راسته صنعتگران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله هویت فرهنگی و اثرات آن بر روشهای بومی تهویه طبیعی بازار قدیم دزفول، راسته صنعتگران دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله هویت فرهنگی و اثرات آن بر روشهای بومی تهویه طبیعی بازار قدیم دزفول، راسته صنعتگران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله هویت فرهنگی و اثرات آن بر روشهای بومی تهویه طبیعی بازار قدیم دزفول، راسته صنعتگران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله هویت فرهنگی و اثرات آن بر روشهای بومی تهویه طبیعی بازار قدیم دزفول، راسته صنعتگران :
تعداد صفحات :۱۳
هویت فرهنگی به عنوان عاملی جهتدهنده، موجب پیدایش شیوههای منحصر به فردی در معماری سنتی شهرهایی نظیر دزفول بوده است. در این میان معماری بازارها، به عنوان کانون فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی شهرهای ایران، به شدت تحت تأثیر فرهنگ عامه بوده است. از طرفی صنعتگران بسیاری (مانند مسگران، آهنگران و نجاران) از دیرباز در بازارهای سنتی ایران مشغول به فعالیت بوده که نوع کار آنها موجب تولید ذرات معلق در هوا و ایجاد تنشهای گرمایی میشد. همین امر استفاده از سیستمهای مؤثر و کارای تهویه را ضروری میسازد. این پژوهش اثرات الزامات فرهنگی مردم در معماری بازار قدیم دزفول را بر روشهای بومی تهویه طبیعی بررسی میکند. به عبارت دیگر این سوال مطرح است که روشهای بومی تهویه طبیعی در بازار قدیم دزفول چگونه تحت تأثیر الزامات فرهنگی ـ هویتی مردم سنتی، اجرا میشده است. روش تحقیق در این پژوهش، با توجه به ماهیت بینرشتهای آن، یک روش ترکیبی است : در مرحله اول با استفاده از یک راهبرد تجربی، متغیرهای مستقل تأثیرگذار شناسایی و متغیرهای وابسته توسط دستگاههای دقیق دیجیتال اندازهگیری شد. سپس دادهها با استفاده از راهبرد شبیهسازی مورد تحلیل قرار گرفت. شبیهسازی در این پژوهش با روش CFD) Gambit و Fluent) صورت پذیرفت؛ ابتدا روایی برنامهها با تطبیق شواهد تجربی و شبیهسازیها به اثبات رسید سپس اقدام به تجزیه و تحلیل دادهها شد. نتایج نشان می دهد جریان هوای داخل تحت تأثیر الزامات هویتی معماری بازار قرار دارد. با این حال برقراری این جریان در تمامی فضاهای داخلی منجر به تخلیه مؤثر هوای آلوده از فضاهای داخلی میشود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.