مقاله نگــارکنــد الیــمایـی خنـگ اژدر ۲ و مقایسه آن با دیگر نگارکندهای الیـمایی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله نگــارکنــد الیــمایـی خنـگ اژدر ۲ و مقایسه آن با دیگر نگارکندهای الیـمایی دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله نگــارکنــد الیــمایـی خنـگ اژدر ۲ و مقایسه آن با دیگر نگارکندهای الیـمایی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نگــارکنــد الیــمایـی خنـگ اژدر ۲ و مقایسه آن با دیگر نگارکندهای الیـمایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله نگــارکنــد الیــمایـی خنـگ اژدر ۲ و مقایسه آن با دیگر نگارکندهای الیـمایی :
تعداد صفحات :۱۷
نگارکند یکی از دادههای مهم و پراهمیت در علم باستانشناسی که بخش مهمی از سنت، تاریخ، فرهنگ، تمدن و هنر پیشینیان را بازنمایی میکند و بیانگر مفاهیم و اندیشهها، آیینها و مناسک، شرح پیروزیها و دستاوردها، تکنیکهای حجاری، بازگوکننده ظرایف هنری و تبلور اوضاع سیاسی، مذهبی، اجتماعی و همچنین روشی برای اقناع حس ماندگاری فرمانروایان است. نگارکند یکی از فراگیرترین شیوههای رایج در سراسر خاور نزدیک باستان بود. رواج این سنت در دوره اشکانی سبب شد تا نگارکندهای بسیاری در قلمرو این امپراطوری خلق شود که بخش عمده آنها در جغرافیای حکومت خودمختار الیمایی ۳-۱۶۲ ق.م- ۲۲۴ م واقع شده است. محدوده اصلی شاهکنشین مستقل الیمایی، کوهستانهای بختیاری و بخش مرکزی رشتهکوههای زاگرس بوده است. نگارکندها، گستردهترین و شاخصترین آثار هنری این عصر محسوب میشوند که ویژگیهایی نظیر تمامرخنمایی، روحانیت، خطیبودن، صلابت و رئالیسم تطبیقی را برای آنها برشمردهاند. یکی از استقرارگاههای مهم الیماییان، دشت ایذه در استان خوزستان است که نگارکندهای متعددی از آن دوره را در خود جای داده است. نگارکند خنگ اژدر ۲ در ۱۳ کیلومتری شهر ایذه، مجاورت نگارکند خنگ اژدر۱ و نزدیکی نگارکندهای یارعلیوند و کمالوند قرار دارد که ویژگیهای مترتب بر هنر الیمایی را داراست؛ این نگارکند در زمره نگارههای مذهبی است و صحنهای آیینی را به نمایش گذاشته است. فرسایش زیاد و نداشتن کتیبه، گاهنگاری و شناسایی هویت نگارکند را دشوار کرده است. از این رو برای پیبردن به مضامین و گاهنگاری نگارکند با روش مفهومشناسی تصویری به مقایسه آن با نگارکندهای ایلامی، پارتی و الیمایی پرداخته شد و با استخراج ویژگیهای مشترک سبکی، موضوعی و هنری، مضامین نهفته در نگارکند و تکنیکهای اجرا و مشخصات سبکی آن به عنوان هنری بومی مورد تحلیل قرار گرفت. در نهایت براساس درونمایه آیینی نگارکند و مقایسه با نگارکندهای کتیبهدار همسان در دوره الیمایی گاهنگاری شده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.