مقاله ارزیابی اثر جهانی شدن اقتصاد و سیکلهای تجاری بر مارکآپ در بخش صنعت ایران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله ارزیابی اثر جهانی شدن اقتصاد و سیکلهای تجاری بر مارکآپ در بخش صنعت ایران دارای ۳۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ارزیابی اثر جهانی شدن اقتصاد و سیکلهای تجاری بر مارکآپ در بخش صنعت ایران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی اثر جهانی شدن اقتصاد و سیکلهای تجاری بر مارکآپ در بخش صنعت ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله ارزیابی اثر جهانی شدن اقتصاد و سیکلهای تجاری بر مارکآپ در بخش صنعت ایران :
تعداد صفحات :۳۷
هدف این مقاله، بررسی اثر جهانی شدن اقتصاد و سیکلها بر مارکآپ (شکاف بین قیمت و هزینهی نهایی) صنایع داخلی است. بدین منظور، از شاخص وسعت ارتباط بینالمللی از نظر تجاری به عنوان شاخصی برای جهانی شدن استفاده شده است. در این مطالعه، نخست به سنجش مارکآپ پرداخته شده، سپس از دادههای مربوط به ۱۳۱ صنعت کد چهار رقمی ISIC و نیز دادههای واردات به صنعت، بهرهبرداری گردیده است. براساس نتایج حاصل از سنجش مارکآپ درصنایع، در تمامی صنایع ایران بوده است.
پس از ارزیابی مارکآپ، در قسمت دوم مقاله، با روش دادههای مقطعی و تکنیک حداقل مربعات معمولی (OLS) به بیان چگونگی اثرگذاری متغیر سیکل و جهانی شدن اقتصاد بر مارکآپ صنایع داخلی پرداخته شد. نتایج حاصل از تخمین نهایی مدل نشان میدهد، متغیر جهانی شدن اقتصاد، اثر منفی بر مارکآپ صنایع داخلی دارد، که بیانگر آن است که با افزایش جهانی شدن اقتصاد و افزایش تجارت، ساختار بازاری صنایع داخلی به سمت رقابت سوق مییابد؛ نیز متغیر سیکل اثری مثبت و معنیدار بر مارکآپ صنایع داخلی دارد؛ همچنین اثر متقابل بین جهانی شدن و سیکل بر روی مارکآپ صنایع داخلی منفی است؛ به این معنی که با ورود متغیر جهانی شدن اقتصاد به مدل، اثر مثبت متغیر سیکل بر مارکآپ کاهش مییابد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.