مقاله بررسی ساختار آغازگری در خطبهی جهاد نهجالبلاغه براساس فرانقش متنی نظریه نظاممند نقشگرا
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی ساختار آغازگری در خطبهی جهاد نهجالبلاغه براساس فرانقش متنی نظریه نظاممند نقشگرا دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی ساختار آغازگری در خطبهی جهاد نهجالبلاغه براساس فرانقش متنی نظریه نظاممند نقشگرا کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ساختار آغازگری در خطبهی جهاد نهجالبلاغه براساس فرانقش متنی نظریه نظاممند نقشگرا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی ساختار آغازگری در خطبهی جهاد نهجالبلاغه براساس فرانقش متنی نظریه نظاممند نقشگرا :
تعداد صفحات :۳۲
بی شک نهج البلاغه امیرمؤمنان علی(ع) با وجود خطبه ها، نامه ها و کلمات قصار خود به حق میتواند کتاب راه زندگی بشر باشد و این امر دلیل اهمیت تعمق و تدبر در آن است. از اینرو، با عنایت به اهمیت به کارگیری نظریات علمی در فهم بهتر متن نهج البلاغه، این پژوهش به تحلیل خطبه جهاد براساس فرانقش متنی نظریه نظام مند نقش گرا از منظر ساختار آغازگری پرداخته است. ابتدا تمامی ۹۹ بند آن تجزیه و بخش آغازگر و پایان بخش هر بند مشخص شد. نتایج این بررسی ها نشان داد ۷۰ درصد از بندهای این خطبه با آغازگر مرکب شروع شده و این انتخاب به ایجاد پیوستگی در متن کمک کرده است، به طوری که انتخاب آغازگر در چند بند مبین حفظ و یا امتداد موضوع بوده و در مواردی نیز به کارگیری آغازگری خاص، زمینه فهم و تفسیر بند یا بندهای بعدی را فراهم نموده است. نقش برخی آغازگرها نیز در مشخص کردن مرز بخش های مختلف خطبه و حرکت از یک موضوع به موضوع دیگر بارز است. علاوه بر این موارد، مشخص شد آن حضرت در این خطبه در برخی از بندها از آغازگری استفاده کرده که از دید ایشان می توانسته است نقطه ی شروعی ماندگار، مفید و مهم از پیام باشد. یافته های این پژوهش میتواند دلیلی مستند بر سخنوری بی همتای علی(ع) باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.