مقاله پیش بینی آگاهی فراشناختی و مؤلفه های آن بر اساس هدف های پیشرفت


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله پیش بینی آگاهی فراشناختی و مؤلفه های آن بر اساس هدف های پیشرفت دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله پیش بینی آگاهی فراشناختی و مؤلفه های آن بر اساس هدف های پیشرفت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله پیش بینی آگاهی فراشناختی و مؤلفه های آن بر اساس هدف های پیشرفت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله پیش بینی آگاهی فراشناختی و مؤلفه های آن بر اساس هدف های پیشرفت :

تعداد صفحات :۲۴

هدف: هدف از پژوهش حـاضر پیش­بینی آگـاهی فراشناختی و مؤلفه­های آن بر اساس هدف­های پیشرفت در دانشجویان دانشگاه مازندران می­باشد. روش: روش پژوهش به­کار رفته در این تحقیق توصیفی از نوع همبستگی می­باشد. نمونه تحقیق شامل ۳۰۰ نفر از دانشجویان پسر بودند. برای انتخاب نمونه از روش نمونه­گیری تصادفی چند مرحله­ای استفاده شد. برای سنجش متغیرهای مورد نظر از پرسشنامه هدف­های پیشرفت میدگلی و همکاران، و خرده­مقیاس هدف تبحرگریز اندرو و همکاران و پرسشنامه­ی آگاهی فراشناختی شرا و دنیسون استفاده شد. یافته­ها: نتایج پژوهش نشان داد که بین هدف­های پیشرفت و فراشناخت رابطه مثبت معناداری وجود دارد. همچنین بین مؤلفه­های فراشناخت (دانش­شناختی، دانش خودگردانی، دانش بیانی، دانش روشی، دانش موقعیتی، برنامه­ریزی، نظارت، مـدیریت اطلاعـات، عیب­زدایی و ارزیابی) با هدف­های تبحرگرا و عملکردگرا رابطه مثبت معناداری مشاهده شد. همچنین، نتایج تحقیق نشان داد که، بین هدف تبحرگریز با فراشناخت، دانش خودگردانی، دانش موقعیتی، نظارت، مدیریت اطلاعات، عیب­زدایی و ارزیابی رابطه مثبت معنادار و با دانش­شناختی، دانش بیانی رابطه معناداری مشاهده نشده است. همچنین بین هدف عملکرد گریز با فراشناخت، دانش شناختی، دانش روشی، دانش موقعیتی، نظارت و ارزیابی رابطه­ی مثبت معنادار و با دانش خودگردانی و مدیریت اطلاعات رابطه­ی منفی معنادار مشاهده شد و با دانش بیانی، دانش روشی و عیب­زدایی رابطه معناداری مشاهده نشد. هم­چنین نتایج تحلیل رگرسیون چندمتغیری نشان داد که، بین هدف­های پیشرفت (تبحرگرا، تبحرگریز، عملکردگرا و عملکردگریز) با فراشناخت رابطه­ی چندگانه وجود دارد. همچنین نتایج به­دست آمده نشان داد که، حدود ۱۷ درصد واریانس فراشناخت توسط متغیرهای هدف­های پیشرفت تبیین می­شود. نتیجه­گیری: بر اساس یافته­های پژوهش، بین هدف­های پیشرفت با فراشناخت و مؤلفه­های آن رابطه وجود دارد. هم­چنین هدف­های پیشرفت واریانس قابل توجهی از فراشناخت را تبیین می­کنند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.