مقاله رابطه دشواری در نظمبخشی هیجانی و باورهای فراشناختی با تفکر ارجاعی در دانشآموزان پسر دوره متوسطه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله رابطه دشواری در نظمبخشی هیجانی و باورهای فراشناختی با تفکر ارجاعی در دانشآموزان پسر دوره متوسطه دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله رابطه دشواری در نظمبخشی هیجانی و باورهای فراشناختی با تفکر ارجاعی در دانشآموزان پسر دوره متوسطه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابطه دشواری در نظمبخشی هیجانی و باورهای فراشناختی با تفکر ارجاعی در دانشآموزان پسر دوره متوسطه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله رابطه دشواری در نظمبخشی هیجانی و باورهای فراشناختی با تفکر ارجاعی در دانشآموزان پسر دوره متوسطه :
تعداد صفحات :۲۸
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه دشواری در نظمبخشی هیجان و باورهای فراشناختی با تفکر ارجاعی در دانشآموزان پسر دوره متوسطه بود. روش: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیهی دانشآموزان پسر دوره متوسطه شهر تبریز در سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵ تشکیل میدادند که مشغول به تحصیل بودند. برای انتخاب نمونه از میان جامعه آماری، با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای، نمونهای به حجم ۳۵۳ نفر انتخاب شدند. بهمنظور جمعآوری دادهها از پرسشنامهی تفکر ارجاعی اهرینگ و همکاران، مقیاس دشواری در تنظیم هیجان گراتز و رومر و پرسشنامه باورهای فراشناختی ولز، کارترایت-هاوتون استفاده شد. دادهها با استفاده از آزمونهای آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفتند. یافته ها: نتایج نشان داد که تفکر ارجاعی با مؤلفههای عدمپذیرش پاسخ هیجانی، دشواریهای رفتار هدفمند، دشواری کنترل تکانه، فقدان آگاهی هیجانی، فقدان شفافیت هیجانی و نمره کل دشواری در نظمبخشی هیجان رابطه مثبت و معناداری دارد و با دستیابی محدود به هیجان رابطهای مشاهده نشد. همچنین تفکر ارجاعی با باور مثبت درباره نگرانی، باور منفی درباره کنترلناپذیری، اطمینان شناختی و خودآگاهی شناختی رابطه مثبت و معناداری دارد و با نیاز به کنترل خود رابطهای وجود ندارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون آشکار کرد که دشواریهای نظمبخشی هیجان و مؤلفههای عدمپذیرش پاسخهای هیجانی، دشواریهای کنترل تکانه، دشواریهای دست زدن به رفتارهای هدفمند و باورهای فراشناختی و مؤلفه خودآگاهی شناختی بهطور مثبت و معناداری، میتوانند تفکر ارجاعی دانشآموزان را پیشبینی کنند. نتیجهگیری: نتایج نشان داد که مؤلفههای دشواری در نظمبخشی هیجان و باورهای فراشناختی بخش قابلتوجهی از تفکر ارجاعی دانشآموزان را تبیین میکنند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.