مقاله ابعاد‌ ارزیابی عملکرد مربیان ملی کشور ارائ? مقیاس اندازه گیری


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله ابعاد‌ ارزیابی عملکرد مربیان ملی کشور ارائ? مقیاس اندازه گیری دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ابعاد‌ ارزیابی عملکرد مربیان ملی کشور ارائ? مقیاس اندازه گیری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ابعاد‌ ارزیابی عملکرد مربیان ملی کشور ارائ? مقیاس اندازه گیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ابعاد‌ ارزیابی عملکرد مربیان ملی کشور ارائ? مقیاس اندازه گیری :

تعداد صفحات :۲۹

هدف از انجام این تحقیق، تبیین مدل تأییدی و مقیاس ارزیابی عملکرد مربیان ملی کشور بود. این تحقیق به روش توصیفی پیمایشی انجام شد. برای تهیه این مقیاس که برای ارزیابی عملکرد مربیان ملی کشور در فدراسیون‌های رتب ۱ و ۲ طراحی شده، فهرستی از متغیرهای اثرگذار بر عملکرد مربیان تهیه و با انجام یک مطالع تأییدی بر روی مطالع اکتشافی تهیه شد. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه‌ای در ۳۵ سؤال پاسخ بسته بود که اساتید دانشگاه روایی آن را تأئید و ضریب پایایی آن به‌ روش آلفای کرونباخ معادل۹۷۴/۰تعیین شد(۰۱/0P<). پرسشنامه در اختیار ۴۵۰ تن از مربیان نخبه، مدیران، ورزشکاران ملی، اساتید دانشگاه و کارشناسان ورزش کشور قرار گرفت و تعداد ۴۰۷ پرسشنامه تحلیل‌ و سپس مدل تأییدی و مقیاس ارزیابی عملکرد مربیان ملی کشور به‌دست آمد. مقیاس ارزیابی عملکرد مربیان ملی کشور متشکل از پنج عامل بود. در مدل تأییدی، روابط بین هر یک از عامل‌ها، بارهای‌عاملی اثرگذار بین عوامل و معادلات ساختاری مدل به‌دست آمدند. ساختار حاصل از تحلیل‌عاملی اکتشافی تأیید و مسیر بین عامل‌ها به دست آمد. اعتبار مدل با شاخص‌های نیکویی برازش آن تأیید شد. در این مدل، سه عامل توانایی‌های فنی، مهارت‌های رهبری و مهارت‌های ویژه به ‌عنوان عامل‌های مستقل ظاهر شدند که بر مهارت‌های ارتباطی مربیان اثر گذاشته و نهایتاً بر توان ‌عملیاتی مربیان اثر می‌گذارند. معادل مهارت‌های ارتباطی از سه عامل مهارت‌های رهبری، مهارت‌های ویژه و مهارت‌های فنی تشکیل شده که ضریب مهارت‌های ویژه منفی است. در معادل مهارت‌های عملیاتی مربیان تنها عاملی که نقش‌آفرینی می‌نماید، مهارت‌های ارتباطی است. در معادلات ساختاری، نقش منفی مهارت‌های ویژه نشانگر ضعف عملکرد مربیان در این حوزه داشته و لازم است در دوره‌های آموزشی و استخدام مربیان مد نظر قرار گیرد. از مقیاس ارائه شده می‌توان برای ارزیابی عملکرد مربیان ملی استفاده نمود. لیکن باید به بارهای‌ عاملی هر متغیر و نقش روابط بین عامل‌ها در داخل مدل توجه نمود. نقش مهارتهای ارتباطی به‌ عنوان مرکز ثقل مدل، حائز اهمیتی ویژه است. مناسب است مدیران برای ارتقای این مهارتِ مربیان، کلاس‌های بازآموزی در ارتباط با مهارت‌های رهبری و مهارت‌های ویژه برگزار نمایند. همچنین، نقش منفی مهارت‌های ویژه در مدل نشان از ضعف مربیان در این حوزه دارد که لازم است در انتخاب مربیان مد نظر قرار گیرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.