مقاله روشی برای برآورد ترکیب جمعیت شهری با استفاده از برنامهریزی ریاضی به منظور برآورد تقاضای سفر
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله روشی برای برآورد ترکیب جمعیت شهری با استفاده از برنامهریزی ریاضی به منظور برآورد تقاضای سفر دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله روشی برای برآورد ترکیب جمعیت شهری با استفاده از برنامهریزی ریاضی به منظور برآورد تقاضای سفر کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله روشی برای برآورد ترکیب جمعیت شهری با استفاده از برنامهریزی ریاضی به منظور برآورد تقاضای سفر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله روشی برای برآورد ترکیب جمعیت شهری با استفاده از برنامهریزی ریاضی به منظور برآورد تقاضای سفر :
تعداد صفحات :۲۴
مطالعات حملونقل، به دادههای جزئی و جامعی از مشخصات اقتصادی- اجتماعی و سفرهای خانوارهای محدوده موردمطالعه نیاز دارد. اما در آمارگیری مبدا- مقصد، این دادهها تنهامعمولا برای نمونه کوچکی از خانوارها گردآوری میشود. بنابراین ضروری است که با بکارگیری (ترکیبی از) دادههای نمونه و جامعه آماری، این دادههای جزئی بهنوعی برای جامعه آماری نیز برآورد شود. این فرآیند، در ادبیات مربوطه تحت عنوان ترکیب جمعیت و در ایران، بیشتر تحت عنوان تعمیم (تعمیم دادههای نمونه آماری به جامعه آماری) شناخته میشود. به نظر میرسد، ماتریس تقاضای سفر و احجام تخصیص (حجم تردد خطوط برش و کمانها) حاصل از روش تعمیم موجود میآید، معتبر نباشد. در این مقاله، یک مدل برنامهریزی خطی پیشنهاد میشود که بر خلاف روش موجود، همزمان از متغیرهای سطح خانوار و فرد برای تعمیم استفاده میکند. روش پیشنهادی، یک ضریب تعمیم برای هر نمونه خانوار (یک ناحیه ترافیکی) به دست میآورد بهنحویکه درصد اختلاف مقادیر برآورد و مشاهده متغیرهای اقتصادی- اجتماعی جمعیت نواحی ترافیکی و محدوده موردمطالعه، کمینه شود و جمعیت ترکیبی، همخوانی بهتری با مشاهدات داشته باشد. نتایج حاصل از پیادهسازی روش موجود و پیشنهادی برای شهر مقدس مشهد، نشان میدهد که ضریب همبستگی برآورد و مشاهده جمعیت نواحی ترافیکی در روش موجود و پیشنهادی به ترتیب برابر ۰/۷۹ و ۰/۹۷ است. همچنین، ماتریس تقاضای سفر و حجم تردد خطوط برش و کمانهای شبکه، در روش پیشنهادی معتبر است. خطای حجم تردد خطوط برش در روش موجود برابر ۲۵ درصد و بیش از خطای مجاز ۱۴درصد است؛ درحالیکه، خطای حجم تردد خطوط برش در روش پیشنهادی کمتر از ۱۴درصد است. جذر میانگین مربع خطا (RMSE) و حجم تردد کمانها در روش موجود و پیشنهادی به ترتیب برابر ۵۵ و ۲۶ درصد است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.