مقاله رابطهی خوشبینی و آشفتگی روانشناختی در دانشجویان: نقش میانجیگر کنترل تحصیلی آگاهانه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله رابطهی خوشبینی و آشفتگی روانشناختی در دانشجویان: نقش میانجیگر کنترل تحصیلی آگاهانه دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله رابطهی خوشبینی و آشفتگی روانشناختی در دانشجویان: نقش میانجیگر کنترل تحصیلی آگاهانه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابطهی خوشبینی و آشفتگی روانشناختی در دانشجویان: نقش میانجیگر کنترل تحصیلی آگاهانه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله رابطهی خوشبینی و آشفتگی روانشناختی در دانشجویان: نقش میانجیگر کنترل تحصیلی آگاهانه :
تعداد صفحات :۲۸
مطالعهی حاضر با هدف بررسی نقش میانجیگر کنترل تحصیلی آگاهانه در رابطهی بین خوشبینی و آشفتگی روانشناختی و آزمون نقش تعدیلکنندهی جنسیت در روابط ساختاری بین خوشبینی، کنترل تحصیلی آگاهانه و آشفتگی روانشناختی در دانشجویان انجام شد. در مطالعهی همبستگی حاضر، از بین دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران، ۳۶۰ دانشجو (۲۴۱ دختر و ۱۱۹ پسر) به نسخهی تجدیدنظر شدهی آزمون جهتگیری زندگی (LOT- R)، مقیاس کنترل تحصیلی آگاهانه و مقیاس افسردگی، اضطراب و استرس (DASS) پاسخ دادند. در این مطالعه به منظور آزمون نقش میانجیگر کنترل تحصیلی آگاهانه در رابطهی بین خوشبینی و آشفتگی روانشناختی از روش مدلیابی معادلات ساختاری و به منظور آزمون همارزی جنسی روابط ساختاری بین خوشبینی، کنترل تحصیلی آگاهانه و آشفتگی روانشناختی از روش مدلیابی معادلات ساختاری گروهی چندگانه استفاده شد. نتایج نشان داد که بین خوشبینی و آشفتگی روانشناختی رابطهی منفی و معنادار ، بین خوشبینی و کنترل تحصیلی آگاهانه رابطهی مثبت و معنادار و نیز بین کنترل تحصیلی آگاهانه و آشفتگی روانشناختی رابطهی منفی و معنادار وجود دارد. مجموع یافتهها نشان از نقش میانجیگری کنترل تحصیلی آگاهانه در رابطهی بین خوشبینی و آشفتگی روانشناختی داشت. نتایج آزمون همارزی جنسی برای مدل مفروض ، با تأکید بر تساوی مدل بامحدودیت و بدون محدودیت در دو قسمت وزنهای اندازهگیری و کواریانسهای ساختاری، از تشابه جنسی مدل مفروض بر اساس وزنهای اندازهگیری و کواریانسهای ساختاری به طور تجربی حمایت کرد. در نهایت، عدم تساوی مدل با محدودیت و بدون محدودیت بر اساس گزینهی وزنهای ساختاری نشان داد در بین دانشجویان دختر در مقایسه با دانشجویان پسر، رابطهی بین خوشبینی با کنترل تحصیلی آگاهانه (مسؤولیتپذیری تحصیلی و کنترلپذیری تحصیلی) از لحاظ آماری از توان بیشتری برخوردار است. بر اساس نتایج بهدست آمده اثر غیرمستقیم خوشبینی گرایشی بر آشفتگی روانشناختی از طریق کنترل تحصیلی آگاهانه (مسؤولیتپذیری تحصیلی و کنترلپذیری تحصیلی) قابل پیشبینی است و در دانشجویان دختر نسبت به دانشجویان پسر عامل خوشبینی، توان بیشتری برای پیشبینی کنترل تحصیلی آگاهانه دارد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.