مقاله جذابیت، کاربرد و فهم درسِ”دین و زندگی” سوم متوسطه ( نگرش دانش آموزان و تبیین علّی آن)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله جذابیت، کاربرد و فهم درسِ”دین و زندگی” سوم متوسطه ( نگرش دانش آموزان و تبیین علّی آن) دارای ۴۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله جذابیت، کاربرد و فهم درسِ”دین و زندگی” سوم متوسطه ( نگرش دانش آموزان و تبیین علّی آن) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله جذابیت، کاربرد و فهم درسِ”دین و زندگی” سوم متوسطه ( نگرش دانش آموزان و تبیین علّی آن)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله جذابیت، کاربرد و فهم درسِ”دین و زندگی” سوم متوسطه ( نگرش دانش آموزان و تبیین علّی آن) :
تعداد صفحات :۴۲
هدف این پژوهش«بررسی نگرش دانشآموزان پایهی سوم متوسطهی شهر نیشابور به درس دین و زندگی» بوده است. سه پرسش نامهی نگرش سنج به مطلوبیت درس (ناظر بر سه مقولهی جذابیت،اهمیت و فهم)،نگرش سنج به معلم و مقیاس هویت دینی،به عنوان ابزار تحقیق استفاده شدند. جامعهی آماری شامل ۳۲۷ نفر از دانشآموزان پایهی سوم متوسطه شهر نیشابور بود که از هر دو جنس و در رشتههای علوم انسانی و تجربی در سال تحصیلی۹۰-۸۹ به تحصیل مشغول بودهاند. برای نمونه گیری،از روشطبقهای و خوشهای استفاده شد. نتایج حاکی از آن بود که نگرشِ دانشآموزان نسبت به سه مؤلفهی “جذابیت،اهمیت و فهم” نسبتاً مطلوب بوده است. بر اساس نتایج حاصل از آزمونt،بین پسران و دختران در مؤلفههای جذابیت و فهم،تفاوت معنادار وجود داشت و نظر دختران منفی تر(نسبتاً نامطلوب) بود؛ ولی در مؤلفهی اهمیت،تفاوت معناداری در نگرش دانشآموزان بر حسب جنسیت وجود نداشت. نتایج تحلیل واریانس یک راهه،نشان داد،در مؤلفهی جذابیت،نگرش دانشآموزان منطقهی برخوردار،نسبت به نیمه برخوردار و غیر برخوردار،به طور معناداری،منفیتر بود ولی در مؤلفهی فهم،دانشآموزان منطقهی غیر برخوردار،نگرش منفیتر داشتند. ضمناً دانشآموزان رشتهی تجربی در مؤلفهی جذابیت،نگرش منفیتری داشتند و در سایر مؤلفهها تفاوت معناداریبرحسب رشته تحصیلی وجود نداشت. براساس تحلیل رگرسیون، عوامل پیشبین در جذابیت،عبارت از:۱- هویت دینی،۲- نگرش به معلم،۳- جنسیت ،درمؤلفهی اهمیت: ۱- هویت دینی ۲- نگرش به معلم و درمؤلفهی فهم: ۱- جنسیت،۲-نگرش به معلم،۳- هویت دینی و ۴- طبقه اقتصادی – اجتماعی بوده اند. پیام نهایی آن که میزانِ مطلوبیت موجود این درس،نمیتواند به فراگیران کمک کند تا پیامهای ارزشی این درس رابر پیامهای ضد ارزشی (که از هزاران سو به مخاطبان می رسد)،برتری بخشند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.