مقاله بررسی مؤلفههای دموکراسی در کتابهای تعلیمات اجتماعی دورهی ابتدایی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی مؤلفههای دموکراسی در کتابهای تعلیمات اجتماعی دورهی ابتدایی دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی مؤلفههای دموکراسی در کتابهای تعلیمات اجتماعی دورهی ابتدایی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی مؤلفههای دموکراسی در کتابهای تعلیمات اجتماعی دورهی ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی مؤلفههای دموکراسی در کتابهای تعلیمات اجتماعی دورهی ابتدایی :
تعداد صفحات :۴۵
هدف از تحقیق حاضر بررسی میزان برخورداری کتابهای تعلیمات اجتماعی دورهی ابتدایی از مؤلفههای دموکراسی بر اساس دیدگاههای دیویی، اسکو، شریعتمداری و بشیریه بود. بدین منظور ابتدا با مشخص ساختن ده مؤلفه برای دموکراسی، به تعریف واحدهای تحلیل (پاراگراف، تصاویر و پرسشها) پرداختیم. در ادامه با شمارش فراوانی واحدهای تحلیل مشمول و غیر مشمول دموکراسی با استفاده از روش ویلیام رُمی، ضریب درگیری فراگیران با متون درسی با استناد به مؤلفههای دموکراسی، محاسبه شد. علاوه بر این از آزمون خی۲ برای مقایسه فراوانیها و نسبتها، تفاوت بین ضرایب درگیری و نیز نحوهی توزیع مؤلفهها در محتوای کتب درسی تعلیمات اجتماعی پایههای سوم، چهارم و پنجم ابتدایی استفادهگردید. با توجه به مقایسه و تحلیل ضرایب درگیری (ISE) به دست آمده از محتوای کتابهای مورد بررسی، میتوان اظهار داشت که از لحاظ میزان برخورداری از مؤلفههای دموکراسی، کتاب تعلیمات اجتماعی در پایهی سوم، دارای عملکردی بسیار ضعیف (۲۴/۰=ISE)، کتاب پایهی چهارم، در حد مطلوب (۱۶/۱=ISE) و کتاب پنجم ابتدایی دارای وضعیتی بسیار مطلوب است (۲۳/۲=ISE). در بخش پرسشها، تحلیل ضرایب درگیری بدستآمده مبیّن توجه اندک هر سه کتاب به مؤلفههای دموکراسی است و در بخش تصاویر نیز صرفاً کتاب تعلیمات اجتماعی پنجم از عملکردی نیمهفعال (۹۱/۰=ISE) در زمینهی جلب توجه دانشآموزان به مؤلفههای دموکراسی برخوردار میباشد. علاوه براین نتایج حاصل از آزمون خی2 نشان داد که درمجموع بین سه پایهی تحصیلی مورد بررسی، تفاوت معناداری در توزیع مؤلفههای دموکراسی وجود ندارد. امّا میزان توزیع مؤلفهها در کل محتوا، به طور معناداری نامتوازن بود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.