مقاله مطالع? بینامتنی تمثیل در معارف بهاءولد و مثنوی مولانا
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مطالع? بینامتنی تمثیل در معارف بهاءولد و مثنوی مولانا دارای ۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مطالع? بینامتنی تمثیل در معارف بهاءولد و مثنوی مولانا کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مطالع? بینامتنی تمثیل در معارف بهاءولد و مثنوی مولانا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مطالع? بینامتنی تمثیل در معارف بهاءولد و مثنوی مولانا :
تعداد صفحات :۳۶
معارف بهاءولد یکی از مهمترین آثاری است که بر مثنوی تأثیر شگرفی داشته است و تاکنون دربار برخی از وجوه این تأثیرگذاری مطالعه نشده است؛ تمثیل از این جمله است. در این تحقیق ضمن لحاظ نظری بینامتنیّت، تأثیرگذاری معارف بر مثنوی بررسی شده است وبرای دقت نتایج، از نرمافزارهای عرفان ۳ و مثنوی نور نیز بهره گرفته شده است. تطبیق شواهد نشان میدهد که مولانا در مقول تمثیل از جنبههای گوناگونی از بهاءولد متأثر بودهاست؛ نخست اینکه در معارف و مثنوی نگرش فلسفی مشترکی به مقول تمثیل وجود دارد. دیگر اینکه از نظر ساختاری، شیو «تمثیلهای پیاپی» و مبتنی بر «تداعی» در هر دو اثر به کار رفته است. همچنین، بنیاد تمثیلهای مشترک هر دو اثر بر دو گونه گزار تعلیمی و تعلیمی- فلسفی است. بررسی شیو استدلال در این دو اثر نشان میدهد که در گزارههای تعلیمی- فلسفی، شبک استدلال گستردهتر است و تمثیلهای اخلاقی با گزارهای که به یکی از موضوعات انسان و درون او مرتبط است، آغاز میشود و نتیج آنها اثبات یکی از موازین حِکمی و تربیتی انسان است، اما در تمثیل نوع دوم، مقدمه یا گزاره شامل حُکمی دربار هستی یا عناصر هستی است و بر قاعدهای کلّی تأکید دارد و به کمک آن قاعده، سرنوشت و هدف انسان نیز تبیین شده است. از این نظر میتوان تمثیلهای نوع اول را تعلیمی و نوع دوم را باورساز و نمایشگر جهانبینی و دورنمایی دانست که گوینده سعی دارد بر اساس آن مخاطب را اقناع کند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.