مقاله تحلیل انتقادی نظری? لین رادر بیکر در تبیین رستاخیز با رویکرد اجمالی به حکمت متعالیه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تحلیل انتقادی نظری? لین رادر بیکر در تبیین رستاخیز با رویکرد اجمالی به حکمت متعالیه دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تحلیل انتقادی نظری? لین رادر بیکر در تبیین رستاخیز با رویکرد اجمالی به حکمت متعالیه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحلیل انتقادی نظری? لین رادر بیکر در تبیین رستاخیز با رویکرد اجمالی به حکمت متعالیه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تحلیل انتقادی نظری? لین رادر بیکر در تبیین رستاخیز با رویکرد اجمالی به حکمت متعالیه :
تعداد صفحات :۳۳
لین رادر بیکر درصدد است که آموزرستاخیز در مسیحیت را با مادهگرایی سازگار کند. او مدعی است که با تکیه بر نظری تقوّم به عنوان یک نظریه مادی انگارانه، میتوان تبیین کلامی و فلسفی شایستهای از کیفیت زندگی پس از مرگ ارائه کرد. بیکر، به جای ارائه تبیین فلسفی از نسبت حیات ذهنی با بدن اخروی، به شیوهای متکلّمانه، رستاخیز را فعل اعجازی خدا میداند. یکی از لوازم نظری تقوّم، عدم اهمیت اینهمانی عددی بدن دنیوی و اخروی است. در حالی که به نظر میرسد بدون در نظر گرفتن اینهمانی بدن دنیوی و اخروی، نمیتوان تبیین معقولی از امکان حیات پس از مرگ ارائه کرد؛ زیرا علاوه بر اینکه انسان یک حقیقت نفسانی ـ جسمانی است، بین نفس و بدن هر شخص، رابط ضروری، و نه امکانی، برقرار است. در مقام مقایسه، ملاصدرا استمرار وجودی شخص دنیوی و اخروی را با توسّل به وحدانیّت نفس (در عین پذیرفتن بدنهای مختلف) توضیح میدهد؛ به طوری که نفس ناطقه، در هر مرتبه به نوعی ماده تعیّن میبخشد و با توجه به حرکت جوهری، بدن دنیوی و اخروی، دو جنبه از یک واقعیت واحد اما ذومراتب هستند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.