مقاله امکانسنجی فقهیِ مخاطب واقع شدنِ صغار در تبلیغات تجاری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله امکانسنجی فقهیِ مخاطب واقع شدنِ صغار در تبلیغات تجاری دارای ۴۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله امکانسنجی فقهیِ مخاطب واقع شدنِ صغار در تبلیغات تجاری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله امکانسنجی فقهیِ مخاطب واقع شدنِ صغار در تبلیغات تجاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله امکانسنجی فقهیِ مخاطب واقع شدنِ صغار در تبلیغات تجاری :
تعداد صفحات :۴۹
برای اثربخشی تبلیغات تجاری، بازار را بر اساس شاخصهایی بخشبندی میکنند. یکی از ملاکهای بخشبندی مشتریان، سن است که کودکان، بخشی از آن هستند. سؤال این پژوهش این است که از منظر اسلام، آیا صغار میتوانند مخاطب تبلیغات تجاری واقع شوند؟ برای یافتن پاسخ، از سه منظر بحث شده است. نخست، کارکرد تبلیغات تجاری از منظر اسلام و غرب بررسی میشود. از منظر اسلام، هدف غاییِ تبلیغات تجاری، آگاه کردن مخاطب است؛ اما صغار به دلیل فقدان توان تشخیص نمیتوانند مخاطب این گونه تبلیغات واقع شوند. دوم اینکه بر اساس دستور اسلام لازم است بر معاملات، عقلانیت، حاکم و هر گونه مانع در سر راه اِعمال عقلانیت در تخصیص درآمدها حذف شود. تبلیغات تجاری متعارف با استفاده از فنون روانشناسی، ذهن مخاطب را مسخَّر خویش میکند و او را تحت فرمان خود درمیآورد. کودکان با توجه به شرایط سنی خود، بیشتر تحت تأثیر این گونه تبلیغات قرار میگیرند و به واسطه فشارهای آنها بر والدین برای خرید، عقلانیت لازم، حاکم نخواهد شد؛ ضمن اینکه افراد برای تخصیص عقلایی منابع درآمدی، باید قدرت تشخیصِ تناسب محصول با نیاز خود و توان اولویتبندی آنها را داشته باشند. در بحث سوم، موضوع فوقالذکر با قاعده «لاتعاونوا علی الإثم و العدوان» بررسی و مصادیقی از نقض این قاعده در موضوع مخاطب واقع شدن صغار ذکر میشود. در نهایت، با توجه به استدلالهای پژوهش، به نظر میرسد مشروعیتِ مخاطب قرار دادنِ صغار در تبلیغات تجاری از منظر اسلام، خالی از اشکال نیست.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.