مقاله مقایسه ی زمان واکنش دیداری و شنیداری ساده و انتخابی در سبک های شناختی وابسته به زمینه و مستقل از زمینه


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله مقایسه ی زمان واکنش دیداری و شنیداری ساده و انتخابی در سبک های شناختی وابسته به زمینه و مستقل از زمینه دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه ی زمان واکنش دیداری و شنیداری ساده و انتخابی در سبک های شناختی وابسته به زمینه و مستقل از زمینه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه ی زمان واکنش دیداری و شنیداری ساده و انتخابی در سبک های شناختی وابسته به زمینه و مستقل از زمینه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه ی زمان واکنش دیداری و شنیداری ساده و انتخابی در سبک های شناختی وابسته به زمینه و مستقل از زمینه :

تعداد صفحات :۲۱

سودابه غفارزاده آهنگر، دکتر پروانه شفیع نیا، دکترسیده ناهید شتاب بوشهری، احمد قطبی ورزنه مقدمه و هدف: انسان­ها به دلیل داشتن سبک­های شناختی خاص خود در اکتساب مهارت ها با یکدیگر تفاوت دارند. سبک­های شناختی وابسته به زمینه و مستقل از زمینه موضوع جدیدی در روانشناسی ورزشی می باشد که می تواند در گزینش افراد برتر در مهارتهای باز یا بسته به مربیان کمک کند. بنابراین هدف از پژوهش حاضر مقایسه­ی زمان واکنش دیداری و شنیداری ساده و انتخابی شرکت­کنندگان وابسته به زمینه و مستقل از زمینه می باشد. تا بدینوسیله دریابیم آیا سبک­شناختی افراد می تواند در برتری عملکرد افراد در شرایط محیطی باز و بسته موثر باشد. روش­شناسی: به منظور تعیین سبک­های شناختی، آزمون گروهی تصاویر پنهان شده بین کلیه­ی دانشجویان دختر داوطلب به همکاری (با میانگین سنی ۵۹/۱±18/21 سال)، که در نیمسال دوم تحصیلی ۹۰-۸۹ در حال گذراندن واحد تربیت­بدنی عمومی ۱ و ۲ در دانشگاه شهید چمران اهواز بودند ( ۱۹۵N=)، توزیع گردید. در نهایت براساس نمرات بدست آمده از آزمون، شرکت­کنندگان به صورت تصادفی در دو گروه ۳۰ نفری وابسته به زمینه و مستقل از زمینه قرار گرفتند و از هر گروه ۱۵ نفر به صورت تصادفی برای آزمون زمان واکنش ساده (شرایط محیطی بسته) و ۱۵ نفر برای زمان واکنش انتخابی (شرایط محیطی باز) انتخاب شدند. شرکت­کنندگان در زمان واکنش ساده و انتخابی به ۶۰ محرک دیداری و ۶۰ محرک شنیداری پاسخ دادند. جهت تجزیه و تحلیل داده ­ها از آزمون t مستقل استفاده گردید (سطح معنی داری ۰۵/۰ P یافته­ها: نتایج تحقیق نشان داد که در زمان واکنش دیداری ساده شرکت­کنندگان مستقل از زمینه به طور معنی داری بهتر از شرکت­کنندگان وابسته به زمینه عمل کردند. اما در زمان واکنش شنیداری ساده و دیداری و شنیداری انتخابی علی رغم عملکرد بهتر شرکت کنندگان مستقل از زمینه، تفاوت معنی­داری میان شرکت­کنندگان وابسته به زمینه و مستقل از زمینه مشاهده نشد و میان عملکرد شرکت­کنندگان مستقل از زمینه (۳۰=n) و وابسته به زمینه (۳۰=n) در زمان واکنش دیداری و شنیداری تفاوت معنی داری مشاهده شد. نتیجه­گیری: این یافته­ها تنها بخشی از نظر یه استقلال و وابستگی به زمینه ویتکین (۱۹۷۱)، مبنی بر اینکه شرکت­کنندگان مستقل از زمینه درمقایسه با رقیبان وابسته به زمینه در مهارت­های بسته عملکرد بهتری نشان می­دهند (۵)، را تائید نمود. و به طور کلی شرکت کنندگان مستقل از زمینه زمان واکنش دیداری و شنیداری سریعتری نسبت به شرکت­کنندگان وابسته به زمینه داشتند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.