مقاله بررسی رضایت مشتری و مشتریگرایی در اماکن ورزشی دولتی و خصوصی استان مازندران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی رضایت مشتری و مشتریگرایی در اماکن ورزشی دولتی و خصوصی استان مازندران دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی رضایت مشتری و مشتریگرایی در اماکن ورزشی دولتی و خصوصی استان مازندران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی رضایت مشتری و مشتریگرایی در اماکن ورزشی دولتی و خصوصی استان مازندران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی رضایت مشتری و مشتریگرایی در اماکن ورزشی دولتی و خصوصی استان مازندران :
تعداد صفحات :۱۷
مقدمه و هدف:اماکن ورزشی چه در بخش خصوصی چه در بخش دولتی نقش مهمی در عمومی کردن ورزش در جهت تامین سلامت جامعه، ایجاد انگیزه، جذب جوانان به ورزش قهرمانی و تربیت ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی ،دارند.هدف از انجام این پژوهش، بررسی ارتباط بین رضایت مشتری و مشتریگراییو مقایسهی این دو دراماکن ورزشی دولتی و خصوصی استان مازندران است. روششناسی:پژوهش حاضر، توصیفی و از نوع همبستگی و به شکل میدانی است وجامعه آماری،مشتریانسالنهای چندمنظورهکه حداقل۶ماه سابقهفعالیت ورزشی در آن مکان را داشتند که ازاین میان ۴۰۰ نفر ازمشتریان مرد و زنتصادفاًبه پرسشنامهپاسخ دادند. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامهاستاندارد سنجش رضایت مشتری آمریکایی(ACSI) و پرسشنامهمشتریگرایی داناواناست.درتجزیه و تحلیل دادهها ازآماریتوصیفی واستنباطی (کلموگراف اسمیرنوف، ضریب همبستگی اسپیرمن،دوربین واتسون،رگرسیون چندگانه،آزمون یومان ویتنی،Tمستقل)استفاده شده است. یافتهها: ارتباط معنیداری بین مشتریگرایی با رضایت مشتری (۰۱/0p=،۶۳/0r:) وجود دارد. بین ابعاد مشتریگراییبا رضایت مشتری شاملخشنودی مشتری(۰۱/0p=،۵۶۴/0r:)، شناخت نیاز مشتری (۰۱/0p=،۵۰۴/0r:)تأمین نیاز مشتری(۰۱/0p=،۵۰۵/0r:)، برقراری ارتباط با مشتری(۰۱/0p=،۴۳۵/0r:) ارتباط معنیداری وجود دارد.رگرسیون چندگانه نشان داد در میان ابعاد مشتریگرایی، بعد خشنودی مشتری در پیشبینی رضایت مشتری سهم بیشتری داشت. بین رضایت مشتری سالنهای ورزشی دولتی و خصوصی تفاوت معنیداری (۰۹/0p= و۵۱۹/۰+t=) وجود نداردبه گونهای که رضایت مشتری در اماکن دولتی بیشتر از خصوصی بود (میانگین رضایت مشتری در دولتی۳۹/۳x=و در خصوصی ۳۴/۳x= )به دست آمد.مشتریگرایی نیز در سالنهایدولتی وخصوصی تفاوت معنیداری نداشت (۶۷/0p=و۲۷۰/۰+ t=) و تنها در ابعاد خشنودی مشتری(۰۴/0p= و۵۴۶/۰_t=)وشناخت نیازهای مشتری (۵۸۳/0p= و۱۸۴/۰-t=) تفاوت معنیداری مشاهده شد.طی آن خشنودی و شناخت نیاز مشتری در بخش خصوصی بیشتر بود؛ بحث و نتیجهگیری: با توجه به اینکه در اماکن ورزشی خصوصی استان مازندران ،رضایت کمتری نسبت به بخش دولتی احساس می شود،بخش خصوصی این استان باید برای جلب رضایت مشتریان به مشتریگرایی روی بیاورد تا مشتریان در قبال هزینهی بیشتری که نسبت به بخش دولتی پرداخت میکنند، خدمات بهتری کسب نمایند. مدیران سالنهای ورزشی نیز باید قبل از هرچیز به هوشیاری مشتریان در درک کیفیت خدمات توجه نمایند و حتی نیازهای مشتری را قبل از خود او پیشبینی کنند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.